Maradt még bőven fejlesztési potenciál az üzleti utazások szervezésében

Bár a hazai vállalkozások is spórolni szeretnének az üzleti utakon, kevesebben használnak internetes foglalási oldalakat, de szívesen működ(né)nek együtt utazási irodákkal. A döntéshozók 40 százaléka változtatni kíván céges utazásai menedzselésén – derült ki az Amadeus kutatásából.

A céges utaztatás igencsak összetett folyamat, hiszen nem csupán a rendelkezésre álló idővel és büdzsével kell megfontoltan gazdálkodni, hanem a külföldi tárgyalások, konferenciák, incentive utak, kiállítások során az utazók hatékony munkavégzését is biztosítani kell. Szerencsére ezen igények kielégítésére számos szolgáltató kínál megoldásokat, de nem biztos, hogy az utazások szervezésével megbízott kollega át is látja a kínálatot.

A döntéshozók 40%-a változtatni kíván céges utazásai menedzselésén – leginkább a formalitások csökkentésével, felhasználóbarátabb megoldásokkal. Szerencsére a költségvetési megszorítások ritkán érintik ezen utakat, ha mégis, akkor sem az egyes utazásokra eső kiadások csökkentése, hanem sokkal inkább a távollétek számának mérséklése a jellemző.

A magyar vállalkozások több mint fele hajlandó új megoldásokat alkalmazni üzleti útjai szervezéséhez, és több mint 70%-uk mindezt legszívesebben utazási irodára bízná, amennyiben átláthatóbb ajánlatokat, cégre szabott megoldásokat kapnak. Az átgondolt üzleti utazási politika pedig kifizetődő: a céges irányelvek bevezetése, az informatikai megoldások használata komoly hatékonyság- és elégedettség-növelő tényező.

A főbb megállapítások számokban:

A kutatás forrása: Amadeus