Kamu volt, hogy gyógyít a mesterbalzsam

10 milliós bírság járt érte.
Kapcsolódó cikkek

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint a Global Partners System Kft. jogsértő módon, azaz tiltott, illetve megalapozatlan gyógyító hatásokkal reklámozta HillVital Gyógyfüves Mesterbalzsam elnevezésű termékét, és megtévesztette a fogyasztókat a termék összetételét tekintve. A jogsértésért 10 millió forint bírságot szabott ki GVH.

A HillVital Gyógyfüves Mesterbalzsam kozmetikumok közé tartozó krém.

A GVH úgy ítélte meg, hogy a Global Partners System Kft. jogszerűtlenül népszerűsítette termékét több reklámjában is 2013 januárjától 2014 decemberéig, mert megtévesztően hirdette a balzsamról, hogy

A GVH a bírság kiszabásakor a kommunikációs eszközök költségeire alapozott. Súlyosító körülményként értékelte többek között, hogy:

A GVH enyhítő körülményként értékelte többek között, hogy:

A GVH hangsúlyozza, hogy tudományos megalapozottságot vár el a kozmetikumok gyógyhatásának bizonyításánál:

Így reagált a balzsamos cég másnap

A Hillvital balzsam forgalmazója, a Global Partners System Kft. tiszteletben tartja a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntését, még ha azzal nem is ért mindenben egyet – közölte a cég pénteken az MTI megkeresésére, a versenyhivatal csütörtökön nyilvánosságra hozott döntésére reagálva.

A társaság közölte: ha hibáztak, azért felelősséget vállalnak. Hozzátették ugyanakkor, hogy a reklámokban nagyrészt a több ezer pozitív vásárlói visszajelzésre építettek. Az azonnali pénz-visszafizetési garanciával a mintegy 80 ezer eladott termék után csak 12 vásárló élt 2014-ben, ez az arány világosan illusztrálja a termék hasznosságát – hangsúlyozta a kft.