Letett az állam a MÁV Cargóról

A Magyar Nemzet úgy tudja, Fellegi Tamás távozása után száznyolcvan fokos fordulat következett be a fejlesztési tárca álláspontjában.

A napilap értesülése szerint már nem törekszik a magyar állam arra, hogy tulajdont szerezzen az osztrákok kezében lévő egykori MÁV Cargóban, ehelyett nagyobb feladat várhat a magyar-osztrák érdekeltségű GYSEV Cargóra.

Iparági forrásokra hivatkozva azt írják, hogy Fellegi Tamás távozása után száznyolcvan fokos fordulat következett be a fejlesztési tárca álláspontjában a vasúti teherfuvarozásban lévő állami szerepvállalásról.

A cikkben emlékeztetnek arra, hogy korábban több alkalommal megírták: a nyilvánosság mellőzésével tárgyalások folytak az osztrák és a magyar kormány között a Rail Cargo Hungaria (RCH), vagyis az osztrák állami vasútnak eladott egykori MÁV Cargo visszavásárlásáról. A tárgyalások tényét egyik fél sem erősítette meg, ennek ellenére mind a magyar, mind az osztrák sajtóban tartotta magát az az értesülés, hogy Bécsben és Budapesten egyaránt támogatják a gondolatot.

Az RHC részleges visszavásárlását akadályozta, hogy hiányzott az a több tízmilliárd forint, amelyért megvehették volna. Felvetődött, hogy a magyar fél a MÁV Trakció mozdonyait apportálná a közös cégbe, ehhez azonban az államnak át kellett volna vállalnia a nemzeti vasúttársaság 300 milliárdos adósságát. Időközben kedvezőtlen változások zajlottak le az osztrák oldalon is, az ÖBB vezetése a jelentős veszteségek miatt a bírálatok kereszttüzébe került, és már nincs olyan helyzetben, hogy elfogadja az ajánlatot.

Az egykori MÁV Cargo részleges visszavásárlása így lekerült a napirendről, viszont a napilap forrásai szerint a GYSEV Cargo helyzetbe hozása lehet az új cél.

Címkék: mav cargo