Kaszáltak a szupermarketek

Tovább javították erős pozíciójukat az élelmiszer-kiskereskedelemben a szupermarketek. A bolttípus az átlagot jóval meghaladó mértékben növelte eladásait 2007-ben. A felmérések szerint a szupermarketek vásárlói különösen sok húskészítményt, sajtot és gyümölcslevet tesznek a kosarukba.

Tovább bővült a szupermarketek hálózata: tavaly 23, idén eddig 9 új egységet nyitottak, és ezzel számuk 406-ra emelkedett. A Tesco hat, míg a Spar három szupermarketet nyitott idén eddig – derül ki a Nielsen piackutató összesítéséből.

A szupermarket fő vonzereje hagyományosan az élelmiszer. A Nielsen adatai szerint a szupermarketek élelmiszerforgalma jóval az átlag felett, 18 százalékkal emelkedett tavaly, az előző évhez képest. A piaci részesedésük pedig tavaly 1 százalékponttal 10 százalékra nőtt a Nielsen által a 90 kategória értékben mért bolti eladásaiból. A 10 százalékos piaci részesedést, a legnagyobb forgalmú tíz élelmiszer-kategória közül a húskészítmény, a sajt, a gyümölcslé, a tejföl, a hűtött szeletes édesség és a gyümölcsjoghurt kategóriában haladta meg.

Az elemzés szerint egyre nagyobb a szupermarketek átlagos eladótere is. A múlt év végén 606 négyzetmétert regisztráltak, egy évvel korábban 587-et, míg előtte 572-t.

Címkék: makro