Cégek második élete

Immár a multinacionális cégek érdeklődését is felkeltette a Second Life nevű háromdimenziós digitális világ, ahol a résztvevők az interneten virtuális képmásukkal vehetnek részt a közösség életében (Az álom én vagyok – Figyelő, 2006/49. szám). A Toyota például a két új Scion autómodelljét a chicagói premierrel egy időben a Second Life-ban is bemutatta, ahol a felhasználók [...]

Immár a multinacionális cégek érdeklődését is felkeltette a Second Life nevű háromdimenziós digitális világ, ahol a résztvevők az interneten virtuális képmásukkal vehetnek részt a közösség életében (Az álom én vagyok – Figyelő, 2006/49. szám).


A Toyota például a két új Scion autómodelljét a chicagói premierrel egy időben a Second Life-ban is bemutatta, ahol a felhasználók ki is próbálhatták a járműveket tetszés szerinti kiegészítőkkel. A Vodafone is vásárolt már egy szigetet, és virtuális mobilszolgáltatást is tervez, amellyel az online világ résztvevői hívhatják egymást. Sőt a valódi barátaikkal is kezdeményezhetnek beszélgetést. A körülbelül 1,2 millió aktív tagot számláló közösségben pedig nem kérdés, hogy egy ilyen szolgáltatásnak hosszú távon komoly marketingszerep juthat.

Leginkább azonban az informatikai cégek érdeklődnek a platform iránt. Az IBM 12 szigetet rendezett be és több elképzelése is van a netes tér kihasználására. Munkatársainak jelentős része külső helyszíneken dolgozik, ezért egy virtuális konferencia összehívása vagy egy tanfolyam megszervezése könnyebben megoldható egy fizikai megbeszélésnél. Az IBM ügyfélszolgálati eszközként is tervezi használni ezt az online világot, mivel a telefonos magyarázat helyett sokkal hatékonyabb lehet, ha három dimenzióban mutatja meg a szolgáltató szakértője, mit és hogyan kell tenni. Az IBM együttműködik a Circuit City elektronikai áruházlánccal is, amely boltot nyitott a Second Life-ban. Az üzletben a vásárlók megtalálhatják ugyanazokat a termékeket, mint a valóságban, közelről megvizsgálhatják, majd akár meg is rendelhetik házhozszállítással azokat. Új termék bevezetésekor vagy tesztelésekor pedig olcsó és hatékony alternatívát nyújthat a gyártó számára, ha először itt próbálja ki a terméket. Az egyetlen kockázat, amivel számolni kell, az az internetes program stabilitása és biztonsága.