Mi vár rájuk?

Blackberry. A szezon sztárja. Ha a hazai áruházak nem is vezetik be az elektronika legújabb vívmányait, bevásárlóként lehetünk technológiailag tudatosak: kifejezetten elegáns dolog tenyérszámítógépünkön (PDA) ellenőrizni a bevásárlólistát.De mennyire divatosak a PDA-k? A napokban két egymásnak homlok­egyenest ellentmondó tanulmány látott napvilágot. Az IDC jelentése lassú kihalást jósol a kéziszámítógépeknek, amelyek eladása a cég adatai szerint [...]







Blackberry.
A szezon sztárja.

Ha a hazai áruházak nem is vezetik be az elektronika legújabb vívmányait, bevásárlóként lehetünk technológiailag tudatosak: kifejezetten elegáns dolog tenyérszámítógépünkön (PDA) ellenőrizni a bevásárlólistát.

De mennyire divatosak a PDA-k? A napokban két egymásnak homlok­egyenest ellentmondó tanulmány látott napvilágot. Az IDC jelentése lassú kihalást jósol a kéziszámítógépeknek, amelyek eladása a cég adatai szerint 21 százalékkal esett vissza. Ezzel szemben a Gartner már-már aranykort harangoz be a gyártók számára: szerintük ugyanis 32 százalékkal bővült a piac az idei második negyedévben.

A véleménykülönbség azonban látszólagos, csupán az eltérő definíciókból adódik. Míg egyik cég sem tekinti az okostelefonokat PDA-nak, a Gartner szerint annak minősül viszont a Research In Motion által gyártott Blackberry e-mail-kliens. Ezeket is beleszámítva 3,6 millió készülék kelt el az április-júniusi időszakban. Ez utóbbi termék volt az elmúlt fél év slágere: a Gartner adatai szerint 18 százalékról 23 százalékra növelte piaci részesedését és ezzel átvette a szektor vezető helyét.

Abban azonban mind a két piackutató egyetért, hogy az eddigi éllovasok számára nem sok babér termett. A HP, de különösképpen a Palm alaposan visszaszorult: az utóbbi 30 százalékkal kevesebb készüléket tudott eladni.

Címkék: Hetilap: Infotech