Lassan nő az online marketing szerepe Európában

Fokozatosan nő az online marketing szerepe, de még mindig a hagyományos csatornáké a főszerep - hangzott el a Millward Brown Hungary Kft. a Sanoma Budapest Kiadói Rt. közreműködésével tartott szakmai konferencián, amely az európai médiahasználatról készült.

Az EuroMedia Trends 2005. kutatás célja az volt, hogy a hirdetők szemszögéből mutassa meg a marketing eszközök alkalmazásának tendenciáit, valamint a kialakult és jelenleg érvényes trendeket.

A marketing és média döntéshozatalra összpontosító tanulmány számos iparág magas pozícióban dolgozó marketingvezetőinek megkérdezésével készült. Európa 14 országában 704 marketing döntéshozót kérdeztek meg a vizsgálatot végzők.

A tanulmány fő megállapításai szerint a közép- és kelet európai szakemberek büdzséik növekedésével kapcsolatban optimisták, míg nyugat-európai társaik óvatosabbak. Az online marketing Európában egyre népszerűbb, de használatának mértéke még mindig elmarad az Egyesült Államokban tapasztalhatóktól

Az európai marketing szakma különböző célkitűzései elérése érdekében előnyben részesíti a hagyományos médiát, míg az Egyesült Államokban próba- vagy ismételt vásárlás generálása céljából az online marketinget vetik be.

Európában a szakemberek egyértelműen inkább az értékesítés gyors felépítésére koncentrálnak, mint a hosszabb távú márkaérték-építésre. Közép- és Kelet-Európában az integrált marketing kampányok sokkal jellemzőbbek, mint Nyugat-Európában.

Címkék: üzlet