Erősödött az amerikai fogyasztók bizalma

Meglepetéssel fogadták elemzők, hogy négy hónapja először ismét erősödött a fogyasztók bizalma az Egyesült Államokban. A tegnap közzétett Conference Board fogyasztói bizalmi index azt mutatja, hogy májusban jelentősen megugrott a bizalom – írja a Világgazdaság.

A mutató ugyanis az áprilisi 97,5-ről 102,2-re emelkedett. Ezt annak tudják be, hogy a javuló munkaerő-piaci helyzet és a csökkenő üzemanyagárak erősítik az amerikaiak jövőbe vetett bizalmát. Az erősödő bizalom pedig azt eredményezheti, hogy a lakosság növekvő mértékben költi a pénzt, ez pedig tovább javíthatja az amerikai gazdaságot. Az eredmény annál is meglepőbb, mert az előzetes elemzői konszenzus csökkenést, gyengülő bizalmat vetített előre.

A képet színesíti, hogy a Michigani Egyetem által összeállított, a múlt héten közzétett májusi fogyasztói bizalmi index romlott: az áprilisi 87,7-ről májusra 86,9-re. Közben az amerikai üzleti élet vezetői a lakosságnál kevésbé tűnnek optimistának: a legfelső vezetők véleményére alapozó Business Roundtable elkövetkező hat hónapos időtávra vonatkozó várakozását jelző indexe ugyanis 94,3 pontra esett vissza 104,4-ről. Ez tavaly március óta a legrosszabb várakozásokat tükrözi.

Címkék: üzlet