Vér, veríték, könnyek

Hisztis, miniszoknyás rockcsajok nem mindig hoznak megváltást egy popzenekarnak, de ha megfelelő kezek közé kerül egy ön- és közveszélyes hisztérika, akinek még hangja és elképzelése is van, és körömcipőjében nem bukik fel a színpadi kábelekben, nos, akkor már csak a szerencsén és a pr-gépezeten múlik, hogy sikerre visznek-e egy produkciót. A Garbage sokak számára egyet [...]




Hisztis, miniszoknyás rockcsajok nem mindig hoznak megváltást egy popzenekarnak, de ha megfelelő kezek közé kerül egy ön- és közveszélyes hisztérika, akinek még hangja és elképzelése is van, és körömcipőjében nem bukik fel a színpadi kábelekben, nos, akkor már csak a szerencsén és a pr-gépezeten múlik, hogy sikerre visznek-e egy produkciót.


A Garbage sokak számára egyet jelent Shirley Mansonnal, aki archetípusa lett a bakancsos-miniszoknyás vadóc lánynak. Pedig a zenekart valójában egy „elméleti tömb” irányítja Butch Vig producer és dobos vezetésével, aki többek között a kilencvenes évek talán legfontosabb lemezének, a Nirvana Nevermind című albumának volt a művészeti vezetője. A zenekart alkotó rutinos öreg rókák annyira a háttérbe húzódtak, hogy a Garbage olyan, mintha Shirley Manson kísérőzenekara lenne.
A pop és az indusztriális rock határán táncoló Garbage divat- és szubkulturális érzékenységének, de főleg a mérnöki pontossággal kivitelezett slágereknek köszönhetően a rádióállomások és a klipcsatornák üdvöskéje lett.
Nemcsak az énekesnő „kiscsajos” kivagyiságát, de a zenekar hangzását is előszeretettel nyúlták le a kilencvenes években indult bandák, így azok, akik nem ismerik a Garbage munkásságát, azt hihetik, hogy csak egy a modernkedő, MTV-kompatíbilis alter-pop fúziók közül.
A feloszlás gondolatával foglalkozó együttes új lemeze remek bizonyítéka annak, hogy a legjobb ihlet az alkotói válságtól való rettegés. A negatív erőktől duzzadó, komor, társadalmi kérdéseket is feszegető lemez szinte az inverze a 2001-es Beautifulgarbage című, igencsak előremutató, de talán túlságosan is eklektikus albumnak.

Garbage

: Bleed Like Me • Warner 41 perc 11 szám. Poptőzsdei árfolyam: ****

A Bleed Like Me című többrétegű, szemplerekkel és modern groove-okkal kidekorált, protest-pop produkció már sokkal egységesebb összképet mutat. Talán a lemez legerősebb megnyilvánulása a Bad Boyfriend című szerzemény, amelyben az örök beugró, a dobosok jolly jokere, a Nirvana egykori ütőse, Dave Grohl vendégszerepel.
A majdnem hibátlan album bebizonyítja, hogy nem lehet minden vadóc, vihogó lányt elintézni a „kis aranyos” jelzővel.

Címkék: Hetilap: Plusz