Bernie kihívói

Bernie Ecclestone. Kezdhet aggódni? Az angol multimilliárdos, Bernie Ecclestone sosem rajongott a sajtóért. Ellenszenve csak fokozódott, amikor néhány esztendeje az azóta csődbe ment Leo Kirch médiamágnás azzal az ötlettel állt elő, hogy a Forma-1-es futamokat csupán fizetős kábelláncokon keresztül élvezhessék a tévénézők. Bár a KirchMedia befuccsolt, az elképzelés annyiban kapóra jött a palotaforradalmat latolgató nagy [...]


Bernie Ecclestone. Kezdhet aggódni?

Az angol multimilliárdos, Bernie Ecclestone sosem rajongott a sajtóért. Ellenszenve csak fokozódott, amikor néhány esztendeje az azóta csődbe ment Leo Kirch médiamágnás azzal az ötlettel állt elő, hogy a Forma-1-es futamokat csupán fizetős kábelláncokon keresztül élvezhessék a tévénézők. Bár a KirchMedia befuccsolt, az elképzelés annyiban kapóra jött a palotaforradalmat latolgató nagy versenyistállóknak, hogy – úgymond a közvetítések jövője felett érzett aggodalmuk okán – 2008-ban saját versenyszériát szándékoznak indítani New Series elnevezéssel. Ecclestone persze szeretne elébe menni a bomlasztó folyamatoknak, de mint arról a múlt hétvégi szezonnyitó futamot követő sajtónyilatkozatok is tanúskodtak, toldozó-foldozó megoldásai egyre kevésbé elfogadhatóak az öt alapító gyár közös cége, a GPWC számára. Ez már csak azért is érthető, mert pontosan egy év múlva a FIA megszorító döntése értelmében a részt vevő csapatok versenyenként csak egy motort használhatnak. Márpedig ez az 50-70 millió dollárból gazdálkodó kisebb istállóknak kedvez, s a 200-300 milliós büdzsével rendelkező nagyoknak éppenséggel rontja az esélyeit. Noha a nyilatkozatokból az derül ki, hogy szóban mindenki elismeri a pénz és a technika “káros” mindenhatóságát a sport felett, valójában senkinek nem áll érdekében tenni is ez ellen. “Szegény” embert még az ág is húzza: az idei szériából kiesik a Belga Nagydíj, mivel az ország parlamentje már most nemet mondott a dohánytermékek reklámozására a belgiumi futamon. Ez a tilalom egyébiránt 2006-ban érvénybe lép a többi versenyen – így a Hungaroringen – is, aminek következtében nyilván újra kell majd tárgyalni a reklámtorta felosztását. Amely tortára ráadásul újabb aspiránsok is jelentkeztek, történetesen megint a média területéről. A 2004-től meghirdetett Formula Woman ötlete és megvalósítása ugyanis a brit versenysport szakíró, Graeme Glew nevéhez fűződik. A szakember elképzelése szerint a versenyen való részvétel feltétele mindössze annyi lesz, hogy a jelentkező hölgy betöltse a 18. életévét, s rendelkezzen az Egyesült Királyságban megszerzett jogosítvánnyal.



Az idén zajló selejtezők során választják majd ki azt a 16 hölgyet, akik további intenzív képzésben részesülhetnek, hogy aztán jövő tavasztól a legjobb brit pályákon, mintegy 10-12 futamon mérjék össze tudásukat. Úgy tűnik, a Formula Woman szervezői már a kezdet kezdetén elejét kívánják venni a későbbi vitáknak, éppen ezért minden résztvevő azonos márkájú és teljesítményű versenygéppel vág neki a futamoknak. A sorozat első szponzora már megvan. Mint azt James Muir, a Mazda Motors brit leányvállalatának igazgatója telefonérdeklődésünkre elmondta, a hölgyek mindegyike egy hatfokozatú manuális sebességváltóval ellátott Mazda RX-8 volánja mögé ülhet be. A hírek szerint az első közvetítési jogokat – igaz egyelőre csak brit társaságoknak – a napokban már el is adták a Formula Woman Mazda RX-8 Championshipre keresztelt versenysorozat szervezői.