Reklám a bevásárlókocsin – Törzsvásárlók célkeresztben

Vásárlói kártyák használatával a szupermarketek vásárlói a polcokon olvasható áraknál olcsóbban juthatnak bizonyos termékekhez.#

Vásárlói kártyák használatával a szupermarketek vásárlói a polcokon olvasható áraknál olcsóbban juthatnak bizonyos termékekhez.#

A Klever-Kart további szolgáltatásokat is nyújt. Képes például megadni egy, az adott üzletből származó élelmiszer összetételét, sőt, akár recepteket is ajánl elkészítéséhez. Aki pedig ennél többre kíváncsi és vásárlás közben mobilinternetezésre vágyik, annak sem kell maroktelefonjáért nyúlnia: a mozgó terminálba épített menü segítségével a bevásárlással és főleg a termékekkel kapcsolatos tudnivalók az internetről is beszerezhetők.

A Klever-Kart azonban nem csak a felsoroltak miatt számíthat fényes jövőre. A kocsin lévő komputert ugyanis kártyaleolvasóval is kiegészítették; a kártyák lehúzásával pedig az éppen aktuális akcióban felhasználható pontok, bónuszok, kuponok vagy kreditek mennyiségén kívül egyéb, az ügyfélre jellemző, személyes jellegű adatok is megismerhetők.

A törzsvásárlói rendszerekben akarva-akaratlan a fogyasztói szokásokról is lajstrom készül. Az üzemeltető szerverén nemcsak az rögzül, hogy hol, mikor és mit vásárol az adott ügyfél, hanem az is, hogy mennyiért. Ezek az adatok pedig – vélik a Klever Marketing szakemberei – valóságos aranybányának számítanak. Igaz ugyan, hogy ezt a kincset egyelőre még nem sokan dolgozzák fel, a kártyaolvasóval ellátott új rendszer azonban képes erre. Mindez természetesen csupán a Klever-Kart kártyájával rendelkező vásárlókra érvényes, az intelligens bevásárlókocsit üzemeltető szupermarketekben egyébként szintén elfogadott kártyákra nem. A rendszert az idén nyárra a Big Y üzletlánc 43 egységében helyezik üzembe, egyelőre a személyre szabott reklámozást lehetővé tévő Klever-Kart kártyák nélkül.

Címkék: Hetilap: Infotech