Online bizalom?

Nem a fogyasztói igényekre alapozva, hanem a verseny miatt kezdtek bele a hazai pénzintézetek az internetes banki fejlesztésekbe. #

Nem a fogyasztói igényekre alapozva, hanem a verseny miatt kezdtek bele a hazai pénzintézetek az internetes banki fejlesztésekbe. #

Noha internetes banki szolgáltatások már 1997-től elérhetőek Magyarországon, a lakosság még mindig bizalmatlan ezzel a csatornával szemben. Arra a kérdésre, hogy amennyiben lenne rá lehetősége, igénybe venne-e internetes bankszolgáltatást, a megkérdezetteknek csupán 4 százaléka válaszolt határozott, további 15 százalékuk pedig feltételes igennel, a legnagyobb arányban (41 százalék) viszont a határozottan elzárkózók képviselték magukat. Az átlagosnál nyitottabbak a 18-39 éves korosztály tagjai, a felsőfokú végzettséggel rendelkezők, a szellemi munkát végzők és természetesen az aktívabb bankügyfelek. Azok körében, akiknek van otthoni internetelérésük, mintegy háromszorosa, 12 százalék a határozott igennel válaszolók aránya, s további 27 százalék feltételesen érdeklődik a szolgáltatás iránt.

Címkék: Hetilap: Monitor