Mobil-adatátviteli szokások – Előnyben a technológia

A vállalatok közel felénél ismerik a GPRS itechnológiát, de ezek közül is csak 24 százalék azoknak a cégeknek az aránya, ahol úgy gondolják, igényük is van az új, 2,5. generációsnak is nevezett adatátvitel alkalmazására#

A vállalatok közel felénél ismerik a GPRS itechnológiát, de ezek közül is csak 24 százalék azoknak a cégeknek az aránya, ahol úgy gondolják, igényük is van az új, 2,5. generációsnak is nevezett adatátvitel alkalmazására#

A mobil-adatátvitel felhasználásában igen erős koncentráció tapasztalható, hiszen a szolgáltatást (a cég méretétől függetlenül) főleg a csúcsvezetők használják. Míg a felsővezetők 64 százaléka veszi igénybe a mobiltelefont internetes lehetőségek kihasználására, addig az informatikusoknak, akiknek pedig valószínűleg nem kevesebb szükségük lenne rá, csupán 15 százaléka. Őket követik sorrendben a marketingesek, a külföldre utazó munkatársak, az utazó ügynökök, a tanácsadók, a távmunkás konstrukcióban dolgozók, illetve az ideiglenesen más telephelyen dolgozók. A felmérés jól mutatja, hogy a mobil adatkommunikációhoz való hozzáférésben egyelőre fontosabb szerepet játszik a cégen belüli pozíció, mint a tényleges szükségletek. Ez azt bizonyítja, hogy a szolgáltatás egyelőre nem profitot termelő munkaeszközként, hanem adminisztratív, illetve humánerőforrás-ösztönző többletkiadásként jelenik meg a vállalatoknál. Erre utal az is, hogy a válaszadók bevallják: magáncélra (szórakozásra, illetve online banki tranzakciók lebonyolítására) is használják a hordozható készüléküket.

Címkék: Hetilap: Infotech