Genfi autószalon – Szélvédő a jövőre

Az új évezredhez méltóan jövőt idéző, egyesek szerint a valós élettől iis elrugaszkodott, futurisztikus volt a 71.#

Az új évezredhez méltóan jövőt idéző, egyesek szerint a valós élettől iis elrugaszkodott, futurisztikus volt a 71.#

A mai ízlésvilághoz viszont közelebb áll egy másik, a nagy múltúZ 240 után Z Conceptre keresztelt újdonság, amelyet a Nissan Design America tervezett a Nissan műszaki központjával együttműködve. A végeredmény egy bájos, de vad kétüléses, 3,5 literes V6-os motorral, 260 lóerővel.

A konzervatívabb ízlésűek számára is tartogatott izgalmakat az idei szalon. A DaimlerChrysler ugyancsak Genfben tartotta a Jeep Cherokee európai bemutatóját. A kompakt kombi terepjáró amerikai léptékű 3,7 literes, V6-os motorja mellett 2,4 literessel, sőt 2,5 literes turbódízellel is készül. Genfben volt a Peugeot 307-es világpremierje, csakúgy mint az Ignisnél nagyobb, igényesebb, de ugyancsak a Wagon R+ padlólemezére épített Suzuki Lianának. Miközben a kicsik nőttek, volt jó néhány márka, amely éppen ellenkezőleg, egyre kisebb kategóriákban próbál szerencsét. Ilyen a Ford érdekeltségébe tartozó Jaguár, amely az S-type után még kisebb méretű, viszont így nagyobb vevőkört megcélzó, állandó összkerékhajtású kocsit vitt el Genfbe. A Jaguar X-type az elvárható és extra kényelmi berendezéseken túl egyebek között olyan ínyencségeket is tartalmaz, mint az egész Európát tartalmazó, DVD-vel kombinált műholdas navigációs rendszer. A kompakt sportlimuzin 2,5 literes, 196 lóerős és 3,0 literes, 231 lóerős V6-os motorjával ugyan bőven 220 kilométer feletti tempóra képes óránként, Magyarországra mégis csak nyárra érkezik meg, hogy a piacon egyebek mellett a Mercedes C-vel és az Audi A4-gyel versenyezzen a vevőkért.

Címkék: Hetilap: Plusz