Stratégia, szakemberek és tőke

A Magyarországon jellemzően a multikat követve megjelenő beszállító cégek többnyire maguk is börzén jegyzett társaságok, igaz, nem a legfontosabb szereplők. Gyakran egy nagyobb cégből kiválva születnek meg, amelyek az induláshoz szükséges tőkét hitelek mellett tőzsdei kibocsátással gyűjtik össze. A biztos piac mellett az alapításban részt vevő menedzsment szakmai tapasztalata az, amire a bankok hitelt adnak, [...]

A Magyarországon jellemzően a multikat követve megjelenő beszállító cégek többnyire maguk is börzén jegyzett társaságok, igaz, nem a legfontosabb szereplők. Gyakran egy nagyobb cégből kiválva születnek meg, amelyek az induláshoz szükséges tőkét hitelek mellett tőzsdei kibocsátással gyűjtik össze. A biztos piac mellett az alapításban részt vevő menedzsment szakmai tapasztalata az, amire a bankok hitelt adnak, illetve amit a befektetők “megvesznek”. Nálunk néhány céget leszámítva (Pannonplast, Videoton) a mai napig nem alakult ki magyar tulajdonú, illetve irányítású beszállítói vállalati kör. Egy ilyen cég létrehozásához három elemre van szükség: jó stratégiára, felkészült, tapasztalt szakemberekre és tőkére. A Pannonplast, mint elismert tőzsdei középvállalat, ez utóbbihoz is könnyedén hozzájuthat, de a tőkepiac jelenlegi helyzete általában nem kedvez a jelentős tőkét bevonni kívánó vállalkozásoknak. Félő, hogy ebben a helyzetben csak álmodhatunk a magyar gazdaságba beágyazott beszállítói cégekről. –

Címkék: Hetilap: Cég+piac