AUDI TT ROADSTER – Angyali védelem

Bemutatkozott a napokban Magyarországon is az Audi TT nyitott Roadsterének már módosított változata. Az átalakítást mindössze egy diszkrét szárnyacska jelzi a csomagtartón. Néhány baleset, majd színfalak mögötti nagy viták előzték meg a TT szárnyacskájának megjelenését. A formatervezők ugyanis nem akarták megbontani a sport Audi remekbe szabott, gömbölyded farvonalát, de a nagyobb biztonság, a jobb útfekvés [...]

Bemutatkozott a napokban Magyarországon is az Audi TT nyitott Roadsterének már módosított változata. Az átalakítást mindössze egy diszkrét szárnyacska jelzi a csomagtartón.

Néhány baleset, majd színfalak mögötti nagy viták előzték meg a TT szárnyacskájának megjelenését. A formatervezők ugyanis nem akarták megbontani a sport Audi remekbe szabott, gömbölyded farvonalát, de a nagyobb biztonság, a jobb útfekvés érdekében utóbb mégis kénytelenek voltak kompromisszumot kötni.

Nemcsak a két bukócső javítja a Roadster biztonságát és merevségét. Az utasok védelmét a karosszériában kialakított gyűrődési zónák, a terjedelmes küszöbsínek is fokozzák. A karosszéria merevítésével, a küszöböknél kialakított vastagabb lemezekkel olyan ellenállóvá tették a TT Roadstert a csavarodással szemben, ami néhány éve még a limuzinoknál is ritka volt. A vezető- és utasoldali mellső légzsákok, az erőhatárolós pirotechnikai övfeszítők is alapárért járnak, akárcsak az oldallégzsákok. A Lamborghini Diablo mellett a TT az egyetlen sorozatban gyártott négykerék-meghajtású roadster. Az alapfelszereltség része az elektronikus fékerő-elosztóval felszerelt ABS, az elektronikus differenciálzár és a kipörgésgátló is.

Az utasok amúgy rászorulnak az “angyali” védelemre. Az 1,8 literes, turbófeltöltős, hengerenként 5 szelepes motor 180, a nagyobb turbófeltöltősé 225 lóerős. Az utóbbinak 6,7 másodperc elég a 100 kilométer/órás sebesség eléréséhez; a gyengébb változat végsebessége 222, az erősebbé pedig 237 kilométer óránként. –

Címkék: Hetilap: Plusz