Három éjszaka a pokolban

Martin Scorsese – az Aljas utcák, a Nagymenők, a Rettegés foka és a Casino rendezője – szövetkezett egyik első sikere, a Taxisofőr írójával, hogy elmondják nekünk, miként látják ugyanazt húsz évvel később. A Holtak útja című filmben hasonlóképp a fekete humor keveredik a krimik feszültségével, csak éppen Robert de Niro nyersmodorú taxis figurája helyett most [...]

Martin Scorsese – az Aljas utcák, a Nagymenők, a Rettegés foka és a Casino rendezője – szövetkezett egyik első sikere, a Taxisofőr írójával, hogy elmondják nekünk, miként látják ugyanazt húsz évvel később. A Holtak útja című filmben hasonlóképp a fekete humor keveredik a krimik feszültségével, csak éppen Robert de Niro nyersmodorú taxis figurája helyett most egy mentőorvost alakító, árnyaltabb Nicolas Cage-nek szurkolhatunk abszurd helyzetek egymásutánjában. Három éjszaka története a pokolban, New York éjszakai utcái egy mentős rohamkocsiból ,,közvetítve”. A főhős prostik, betegek, haldoklók között él, mi több halottak kísértik. Azok, akiket nem tudott megmenteni. Társai viccelődnek, imádkoznak vagy éppen a betegeken állnak bosszút. A szituáció a magyar viszonyok ismeretében pláne nem új, szerencsére azonban az amerikai moziban keveset moralizálnak az egészségügy szűkös anyagi lehetőségeiről. Ellenben sikerült elhitetni velünk, hogy jobban járunk, ha vigyázunk az egészségünkre. Bizony, az eltelt húsz év alatt jobbára csak Scorsese képi világa javult. –

Címkék: Hetilap: Plusz