ROVER-BERUHÁZÁS – A BMW nem jön Keletre?

Az Európai Bizottság fenntartásait hangoztatta a Rover longbridge-i telepének nyújtandó brit állami segély miatt. A grémium megkérdőjelezte a Rover német anyavállalata, a BMW azon szándékát is, hogy Magyarországra telepítené a gyártást, ha nem kap brit kormánytámogatást a Birmingham melletti gyár fejlesztéséhez. A Financial Times szerint az Európai Unió közlönyében, az Official Journalban lehozott bizottsági állásfoglalás [...]

Az Európai Bizottság fenntartásait hangoztatta a Rover longbridge-i telepének nyújtandó brit állami segély miatt. A grémium megkérdőjelezte a Rover német anyavállalata, a BMW azon szándékát is, hogy Magyarországra telepítené a gyártást, ha nem kap brit kormánytámogatást a Birmingham melletti gyár fejlesztéséhez. A Financial Times szerint az Európai Unió közlönyében, az Official Journalban lehozott bizottsági állásfoglalás nyilvánvalóvá teszi: a testület kétségbe vonja, hogy a BMW komolyan gondolja a magyarországi telephely-építésről, a Rover új kisautója, az R30-as itteni gyártásáról megszellőztetett elképzeléseket. Az Európai Bizottságnak ettől függetlenül nem tetszik, hogy az R-30-as fejlesztésére a brit kormány 129 millió font regionális szelektív segélyt és 23 millió font helyi támogatást ajánlott fel. A longbridge-i gyár működésétől 9 ezer Rover-munkahely és további 40 ezer beszállítói munkahely függ.

A dokumentumban a bizottság ugyanakkor kétségeinek ad hangot azokkal a számításokkal kapcsolatban, amelyek inkább a longbridge-i beruházás, mint a magyarországi Tatabánya mellett érvelnek. –