Nyomkövetők

Hans Baldung Grien munkásságát jól ismerik a művészettörténészek, a mester soha nem festett így, nem készített képet a világnak azon táján – hangsúlyozta több általunk megkérdezett szakértő. Akik látták, egybehangzóan állítják a Polgár Galériában elkelt Szent családdal kapcsolatban, hogy a tárgy azon sarka, ahol a reneszánsz művész monogramját vélték felfedezni, restaurált. Viszont abban is teljes [...]

Hans Baldung Grien munkásságát jól ismerik a művészettörténészek, a mester soha nem festett így, nem készített képet a világnak azon táján – hangsúlyozta több általunk megkérdezett szakértő. Akik látták, egybehangzóan állítják a Polgár Galériában elkelt Szent családdal kapcsolatban, hogy a tárgy azon sarka, ahol a reneszánsz művész monogramját vélték felfedezni, restaurált. Viszont abban is teljes az egyetértés, hogy a kép valóban az 1500-as években született, Emiliában; ezt mind a fatábla, mind annak merevítése alátámasztja. Nem vitatják továbbá azt sem, hogy a kép a maga nemében szép, érdekes, és értékes – de azért nem ennyire! Hasonló minőségű antik képhez Londonban ezen összeg tizedéért is hozzá lehetett jutni a közelmúltban – állítják. Ami a hivatal álláspontját illeti, mint azt a Kulturális Örökség Igazgatóságának vezetőjétől, Jankovich-Bésán Dénestől megtudtuk, a védetté nyilvánítás lezárult, a művet ismeretlen emiliai alkotásként regisztrálták. Válasz kaptunk arra a sokakat foglalkoztató kérdésre is, hogy bejelentette-e a galéria a tulajdonosváltást. Ez, ha némi késéssel is, a napokban megtörtént, az új tulajdonos egy magánszemély. “A hatóság nem tekinti lezártnak az aktát, továbbra is nyomon kíséri a kép útját, s jogi felhatalmazása van arra, hogy akár helyszíni ellenőrzéssel is meggyőződjön annak sorsáról” – fogalmazott Jankovich-Bésán Dénes. –