BAJBAN A DAM – Mi marad belőle?

Létszámleépítés és bizonytalan üzleti kilátások jellemzik a Diósgyőri Acélművek (DAM) helyzetét. A tulajdonos Kelet-Szlovákiai Vasmű (VSZ) márciusban már veszteségmentes működést vár magyarországi érdekeltségétől. A múlt évet legalább 4,5 milliárd forintos mérleg szerinti veszteséggel záró diósgyőri cégnél január végén kezdődhet újra a decemberben felfüggesztett termelés. A VSZ által 1998-ban szimbolikus, 2 dolláros áron megvásárolt DAM-nak (Figyelő, [...]

Létszámleépítés és bizonytalan üzleti kilátások jellemzik a Diósgyőri Acélművek (DAM) helyzetét. A tulajdonos Kelet-Szlovákiai Vasmű (VSZ) márciusban már veszteségmentes működést vár magyarországi érdekeltségétől. A múlt évet legalább 4,5 milliárd forintos mérleg szerinti veszteséggel záró diósgyőri cégnél január végén kezdődhet újra a decemberben felfüggesztett termelés. A VSZ által 1998-ban szimbolikus, 2 dolláros áron megvásárolt DAM-nak (Figyelő, 1999/50. szám) mindmáig nem sikerült jövedelmezővé tennie működését. A jelenlegi tervekben hosszú lejáratú bankhitel felvétele vagy kötvénykibocsátás szerepel a szükséges források előteremtésének lehetséges módozataiként, 3 és 5 milliárd forint közötti értékben. Az 50 százalékos létszámleépítés egyik esetben sem tűnik elkerülhetőnek. A tét mindenekelőtt az 1999-ben 14,5 milliárd forintos árbevételű DAM megmaradása, ami egyelőre korántsem vehető biztosra. –