MÁV-FEJLESZTÉSEK – Sztrájktól függetlenül

Míg a mintegy 56 ezer vasúti dolgozó közel 90 százalékát tömörítő három szakszervezet 14 százalékos béremelést követel, a MÁV erejéből csak 8,5 százalékra futja. Emiatt december 20-án hajnali 3 órától délig tartó sztrájkot hirdettek az érdekvédelmi szervezetek. A MÁV Rt. a sztrájkfenyegetettség és a szűkös kocsipark ellenére több mint húsz vonatot indít és számos, fokozottan [...]

Míg a mintegy 56 ezer vasúti dolgozó közel 90 százalékát tömörítő három szakszervezet 14 százalékos béremelést követel, a MÁV erejéből csak 8,5 százalékra futja. Emiatt december 20-án hajnali 3 órától délig tartó sztrájkot hirdettek az érdekvédelmi szervezetek. A MÁV Rt. a sztrájkfenyegetettség és a szűkös kocsipark ellenére több mint húsz vonatot indít és számos, fokozottan igénybe vett járatot megerősít, tekintettel az utolsó tanítási napokra és az ünnepekre.

A vasúttársaság egyébként változatlan erőkkel dolgozik fejlesztési tervein. Hétfőtől ismét üzemelnek a Nyugati pályaudvar 1-6. számú vágányai, amelyeket a Westend City Center beruházáshoz kapcsolódva befedtek és biztosítóberendezését korszerűsítették. A Keleti pályaudvar rekonstrukciójának első szakasza befejeződött, amelynek keretében a vonatfogadó csarnokot felújították. A második ütemben 6,5-7,0 milliárd forint költséggel korszerűsítik az utasforgalmi létesítményeket és a munkahelyeket, felújítják a Kerepesi úti és Thököly úti épületszárnyakat, a pinceszinteken pedig utasforgalmi létesítményeket, üzletközpontot és parkolót alakítanak ki, vállalkozói tőke bevonásával. A MÁV 2010-ig szóló programjában valamennyi megyeszékhely és határátkelő vasútállomásának, illetve az összes műemlék jellegű állomás rehabilitációja szerepel, Székesfehérvárott pedig már befejezték az önkormányzattal közösen finanszírozott munkát. –