Az álszent Nyíregyházán

A nyíregyházi Móricz Zsigmond Színház Tartuffe előadása a modern színjátszás, a realista szerepalkotás precíz, szabatos visszavarázslása a színpadra – talán így foglalhatnánk össze benyomásainkat Bagossy László rendezéséről. Ebben elsősorban Petri György kitűnő fordítása és a főszereplő Gazsó György gyomorból-velőből fakadó alakítása támogatja, és persze az a bennünket körülvevő világ, ahol az álszentek üzelmeit csak ritkán [...]

A nyíregyházi Móricz Zsigmond Színház Tartuffe előadása a modern színjátszás, a realista szerepalkotás precíz, szabatos visszavarázslása a színpadra – talán így foglalhatnánk össze benyomásainkat Bagossy László rendezéséről. Ebben elsősorban Petri György kitűnő fordítása és a főszereplő Gazsó György gyomorból-velőből fakadó alakítása támogatja, és persze az a bennünket körülvevő világ, ahol az álszentek üzelmeit csak ritkán követi méltó büntetés. Az előadást áthatja a sztanyiszlavszkiji Moliere-felfogás néhány alapmondata, amely így szól: “Ez Moliere és nem Csehov. Ha itt botrány tör ki, akkor ez aztán botrány, ha harc, akkor ez harc, nem sakkjáték, hanem boksz.”

A nyíregyházi társulat egyébként Kornis Mihály Körmagyarjával részt vesz a gödöllői Kamaraszínházi Találkozón is, december 10-én. –

Címkék: Hetilap: Plusz