DUNAINVEST – Górcső alatt

Vizsgálódnak a Gazdasági Versenyhivatal munkatársai a Dunainvest Rt.-nél egy volt Bankár-ügyfél kérelmére. Egyfelől annak járnak utána, hogy a május 7-ei ügyfélátadásról (a Bankár-B Rt. eladásával ügyfelei is a Dunainvesthez kerültek át) nem értesítették előzetesen az érintetteket, másfelől azt, valóban rosszabb körülmények közé kényszerült-e ezáltal a Bankár 4700 volt ügyfele, mert egymillió forint alatt nagyobb készpénzfelvételi [...]

Vizsgálódnak a Gazdasági Versenyhivatal munkatársai a Dunainvest Rt.-nél egy volt Bankár-ügyfél kérelmére. Egyfelől annak járnak utána, hogy a május 7-ei ügyfélátadásról (a Bankár-B Rt. eladásával ügyfelei is a Dunainvesthez kerültek át) nem értesítették előzetesen az érintetteket, másfelől azt, valóban rosszabb körülmények közé kényszerült-e ezáltal a Bankár 4700 volt ügyfele, mert egymillió forint alatt nagyobb készpénzfelvételi jutalék terheli őket. Reményi Zoltán vezérigazgató-helyettes szerint a díjakat egészében kell nézni, mert például a transzferdíj a Dunainvestnél fele akkora, így – ha ezt a módszert választja – még jobban is járhatott volna a panasszal élő ügyfél. Az ügyfélátadással kapcsolatban Reményi kifejtette: a lépés az Állami Pénz- és Tőkepiaci Felügyelet (ÁPTF) engedélye birtokában történt meg május 7-én, pénteken, s a következő munkanapon, 10-én postázták az erről szóló levelet az ügyfeleknek.

A Dunainvestet emellett a múlt héten az ÁPTF 300 ezer forintra bírságolta meg, mert informatikai rendszerében hiányosságokat talált. A felügyelet még április 14-én, külső számítástechnikai auditor céggel folytatott vizsgálatot a Dunainvestnél, ahol két apróbb rendellenességet tapasztaltak. Egyrészt az ügyféladatok kitöltésénél nem kötelezték az ügyfeleket az adószám-mező kitöltésére, illetve a program nem ellenőrizte, valós-e az ügyfél által megadott adószám. –