PM-ALTERNATÍVÁK JÁRULÉKREFORMRA

ADÓTÍPUSÚ RENDSZER. Ez a változat azt jelentené, hogy a természetbeni egészségügyi szolgáltatások finanszírozása adóalapúvá válik, mégpedig úgy, hogy megszűnik a foglalkoztatók egészségbiztosítási járulék-, valamint egészségügyi hozzájárulás-fizetése; ehelyett egységes, adó alapú, egészségügyi hozzájárulást kell leróniuk, amelynek mértéke várhatóan 15 százalék lenne. A foglalkoztatót 2000-től a biztosítási jogviszony alapján csak nyugdíjbiztosítási járulékfizetési kötelezettség terhelné, amely 21 százalék [...]

ADÓTÍPUSÚ RENDSZER. Ez a változat azt jelentené, hogy a természetbeni egészségügyi szolgáltatások finanszírozása adóalapúvá válik, mégpedig úgy, hogy megszűnik a foglalkoztatók egészségbiztosítási járulék-, valamint egészségügyi hozzájárulás-fizetése; ehelyett egységes, adó alapú, egészségügyi hozzájárulást kell leróniuk, amelynek mértéke várhatóan 15 százalék lenne. A foglalkoztatót 2000-től a biztosítási jogviszony alapján csak nyugdíjbiztosítási járulékfizetési kötelezettség terhelné, amely 21 százalék lenne. A táppénzkiadást a 90 napot meg nem haladó keresőképtelenség esetén a foglalkoztatók finanszírozzák, de megszűnik az egyharmados táppénz-hozzájárulás fizetési kötelezettség, és az évi 15 munkanapos betegszabadság-konstrukció.

BIZTOSÍTÁS ELVŰ JÁRULÉKFIZETÉS. Ezen alternatíva megvalósulása esetén megszűnne az egészségügyi hozzájárulás, s a foglalkoztatók a biztosítási jogviszony alapján százalékos egészségbiztosítási járulékot fizetnének, méghozzá 16 százalékot. Megszűnne a munkáltatók egyharmados táppénzfinanszírozási kötelezettsége és a betegszabadság fizetése, ugyanakkor a 90 napot meg nem haladó táppénzt a foglalkoztatók finanszíroznák.