Kifejezetten a honi turistáknak szól a renidezvények nagy része az 1999-re meghirdetett Asztali örömök évében. Mint Meggyes István, a Magyar Turizmus Rt. vezérigazgatója elmondta, azt szeretnék elérni, hogy a csongrádiak elmenjenek Nógrádba, a zalaiak pedig az Alföldre, s megismerkedjenek a helyi ízekkel. Ösztönözték a vendéglőket: vegyék elő a régi recepteket, hogy ha valaki utazgat az országban, már az étlapról vegye észre, melyik vidéken jár. Márciusig több mint háromszáz étterem kapcsolódott be a programba, de folyamatosan csatlakoznak újabbak. Ezek támogatásként dekorációt kapnak a Magyar Turizmus Rt.-től, amennyiben vállalják, hogy kiteszik a vendégeknek azt a válaszkártyát, amelynek alapján majd megválasztják az év vendéglőjét. Szaporodik azoknak a borpincéknek a száma is, amelyek megnyitják kapujukat a vendégek előtt. Villányban például már régóta szerveznek borutakat, de a többi történelmi borvidék, így Eger, Tokaj, Kőszeg, Sopron és Hegyalja is követi már a példát. A belföldi bor- és gasztronómia kampányra 45 millió forintot különítettek el, de más csatornákon is lehet támogatáshoz jutni.
Az érdeklődők az ország 96 Tourinform irodájában kaphatnak ingyenes információt a programokról. A rendezvénysorozat keretében bemutatkozik az ország 12 gasztronómiai régiója és a huszonkét borvidék. Gasztronómiai kiállításokat és vásárokat, szakács- és borversenyeket rendeznek, felelevenítik a jeles napokhoz kapcsolódó népszokásokat. “A Keszthelyen tartott nyitó ünnepség, a Vince-napi pinceszemle sok embert vonzott, az egész város ünnepelt” – emlékeztetett Meggyes István, aki ennek alapján bízik a többi rendezvény sikerében is.