KASSÁÉ MARAD A DAM

Határozottan cáfolta a kassai Kelet-szlovákiai Vasmű (VSZ) azt a hírt, miszerint pénzügyi nehézségei miatt el kívánja adni a Diósgyőri Acélművek (DAM) Rt.-t. Július Bacsó, a DAM vezérigazgatója szerint a kohászat idei eredményei sem indokolják az esetleges eladásról szóló híreket. Az ez évre várt veszteség mintegy 3,4 milliárd forint, ami az egy évvel ezelőtti, több mint [...]

Határozottan cáfolta a kassai Kelet-szlovákiai Vasmű (VSZ) azt a hírt, miszerint pénzügyi nehézségei miatt el kívánja adni a Diósgyőri Acélművek (DAM) Rt.-t. Július Bacsó, a DAM vezérigazgatója szerint a kohászat idei eredményei sem indokolják az esetleges eladásról szóló híreket. Az ez évre várt veszteség mintegy 3,4 milliárd forint, ami az egy évvel ezelőtti, több mint 7 milliárdos mínuszhoz képest jelentős eredményjavulásnak számít. A társaság terveinek megfelelően a veszteség 1999-ben 1,6 milliárdra csökken, 350-360 ezer tonna körüli késztermék előállítása mellett. A már megkötött keretszerződések alapján várhatóan a győri Rába és a miskolci Csavar- és Húzottáru Rt. lesz a két legnagyobb vevő – e cégek együttesen mintegy 100 ezer tonna árura tartanak igényt. Tovább bővülnek a szlovák, a cseh és a lengyel export lehetőségei is. Július Bacsó elmondta: az 1998 eleji privatizáció előtt keletkezett, mintegy 2 milliárd forintos (az energiaszolgáltatókkal és a tb-vel szemben fennálló) DAM-tartozást még az idén visszafizetik. A privatizáció idején 2500 dolgozója volt a társaságnak; jelenleg 2250 fős a létszám, amely jövőre 2050-re csökken. A távozókat a DAM által újonnan alapított szolgáltató kft.-khez helyezik át. A cégnél 1998-ban 1,5 milliárd forintos fejlesztést hajtottak végre; a korszerűsítést és a költségek lefaragását jövőre is folytatják.

Címkék: Hetilap: Röviden