EGÉSZSÉGTELEN VERSENY

Négymilliárd forintos árbevételre számít az idén a Caola Kereskedőház Rt., jövőre pedig a forgalom további 25 százalékos növekedésével kalkulálnak. Az 1997-es nyereséges félév – az rt. az év júliusában alakult – után az idén a Caola adózott eredménye akár a több tízmillió forintot is elérheti. Az 1999-es forgalombővítést elsősorban az új termékek – köztük tisztálkodási [...]

Négymilliárd forintos árbevételre számít az idén a Caola Kereskedőház Rt., jövőre pedig a forgalom további 25 százalékos növekedésével kalkulálnak. Az 1997-es nyereséges félév – az rt. az év júliusában alakult – után az idén a Caola adózott eredménye akár a több tízmillió forintot is elérheti. Az 1999-es forgalombővítést elsősorban az új termékek – köztük tisztálkodási kozmetikumok, egészségügyi, szociális intézmények számára gyártott tisztítószerek és autóápolási cikkek – fejlesztésétől várják. Tavaly közel negyven új termékkel jelent meg a társaság, amely saját adatai alapján 15 százalékos részesedéssel rendelkezik a hazai kozmetikai és háztartás-vegyipari piacon. A cél – jelentette ki Bagi Zoltán kereskedelmi vezérigazgató-helyettes – a részesedés megtartása az erős hazai versenyben. Abban, amelynek egyik jellemzője a legális résztvevők közti konkurenciaharc mellett a névtelen hazai gyártók jelenléte. A piac – terméktől függően – 10-30 százalékát a magyar szabvány alapkövetelményeit sem teljesítő kis kft.-k uralják, több milliárd forintra becsülhető forgalommal. A Caola külföldön is érdekelt; a pénzügyi válság ellenére (számítva a konszolidálásra) várakozó álláspontot foglalt el az orosz piacon, ahol saját vállalatuk van. A cég több éve érdekelt az Arab-öböl menti államokban is; abban a térségben folyamatosan növekednek az eladásai.

Címkék: Hetilap: Röviden