REKLÁMHÁLÓ

Az Internet ideális marketing- és reklámfelületet kínál. A bevételek rendre nőnek: tavaly például egy amerikai felmérés szerint 907 millió dollárra nőtt a hirdetésekből származó haszon, ami több mint háromszorosa az 1996-os eredménynek. A jövőben elfoglalható tér méretét jól jelzi, hogy az on-line hirdetési ipar csupán 1 százalékát teszi ki a 188 milliárd dolláros amerikai reklámüzletnek [...]

Az Internet ideális marketing- és reklámfelületet kínál. A bevételek rendre nőnek: tavaly például egy amerikai felmérés szerint 907 millió dollárra nőtt a hirdetésekből származó haszon, ami több mint háromszorosa az 1996-os eredménynek. A jövőben elfoglalható tér méretét jól jelzi, hogy az on-line hirdetési ipar csupán 1 százalékát teszi ki a 188 milliárd dolláros amerikai reklámüzletnek (ebből 41 milliárddal az írott sajtó, 37 milliárddal pedig a televízió részesedik). Az efféle tevékenységben rejlő üzleti lehetőséget persze már a honi cégek is felismerték; más kérdés, hogy e terület üzleti jelentősége – főképpen a hálózat hiányos kiépítettsége miatt – jócskán elmarad a nyugati szinttől. A csekély mértékű konkurenciát is figyelembe véve, elsősorban a piacot uraló jelentősebb honi Internet-szolgáltatók ajánlkoznak marketingmunkák elvégzésére, internetes reklámfelületek elhelyezésére, és a kisebb hálózati vállalkozók is jórészt a nagyobbak “renegátjai” közül kerülnek ki.