BŐVÍT A SODEXHO

Az év elejétől a francia tulajdonos cég, a Sodexho nevét viseli a Gasztro-Lánc közétkeztetési társaság. Ezt Kőszegi Zoltán, a társaság ügyvezető igazgatója azzal indokolta, hogy sikerült elérniük az anyacég hatékonysági és minőségi színvonalát. A Sodexho a magyar piacon három vendéglátó-ipari cég felvásárlásával jelent meg a kilencvenes évek elején. Ezek között szerepelt – a Zóna Kft. [...]

Az év elejétől a francia tulajdonos cég, a Sodexho nevét viseli a Gasztro-Lánc közétkeztetési társaság. Ezt Kőszegi Zoltán, a társaság ügyvezető igazgatója azzal indokolta, hogy sikerült elérniük az anyacég hatékonysági és minőségi színvonalát. A Sodexho a magyar piacon három vendéglátó-ipari cég felvásárlásával jelent meg a kilencvenes évek elején. Ezek között szerepelt – a Zóna Kft. és a Nógrád Megyei Kereskedelmi és Vendéglátó Kft. mellett – az 1992-ben 90,1 millió forintos értéken megvásárolt Gasztro-Lánc is. Profiljuk az iskolai, kórházi és munkahelyi étkeztetés, ahol vezető szerepet töltenek be idei 2,9 milliárd forintos forgalmukkal, és a naponta lefőzött 80 ezer adag étellel. Egyedül az iskolai étkeztetés esetén szorulnak a második helyre, a Junior cég mögé. A versenytárs emlékezetes eperleves miatt fellépő szalmonella-mérgezéses ügye ugyan információink szerint mozgolódásokat indított meg a piacon, ám ezek hatását a Sodexho ügyvezetője nem kívánta kommentálni. Tavaly a vállalat életében, a három terület közül – a stabil iskolai és vállalati piac mellett – az egészségügy ellátása kapott nagyobb szerepet. A Sodexho az elmúlt két évben közel egymilliárd forint értékben hajtott végre fejlesztéseket: egyebek között a Mol százhalombattai finomítójában, több kórházban és a XI. kerület diákjai számára teremtették meg az étkeztetés feltételeit. A Sodexho Magyarország a piac további bővítését tervezi, s ennek szellemében puhatalózik a honvédelem felé is.

Címkék: Hetilap: Röviden