A MATÁV LISTÁJA – Olvadás

Teljesíti koncessziós szerződésben vállalt kötelezettségét a Matáv: a cég a telefonra várók 90 százalékát hat hónapon, 98 százalékát pedig egy éven belül beköti a hálózatba. Mindössze az a néhány száz ember marad egy ideig még telefon nélkül, akik technikai okokból nehezen elérhetők a távközlési szolgáltató számára - tájékoztatta lapunkat Lipp István, a kisfogyasztói ágazat igazgatója.

Bármilyen hihetetlen, a Magyar Posta történetében volt már olyan időszak – a harmincas és az ötvenes évek -, amikor azonnal adott telefonvonalat megrendelőinek. A nevezetes várólista a hatvanas években kezdett felduzzadni, s a negatív csúcsot a kilencvenes évek elején érte el, csaknem 800 ezer igénylővel. Ez az időszak ugyanakkor annak a gyors fejlesztésnek a kezdete is, melynek részeként az elmúlt években évi 60-70 milliárd forintot fordítottak a távközlés fejlesztésére. Az eredmény: teljes technikai és szervezeti megújulás. Mára a telefonfőközpontok kétharmada digitális, és kiépült közöttük az optikai szálas összeköttetés is. A kábelrendszert ugyancsak teljesen kicserélték, és a háztartási csatlakozókig rendbe tették a hálózati végpontokat. Elindult az ügyfélszolgálat számítógépes rendszerének bevezetése, amely – a nyilvántartástól a műszaki adatok kezelésén át a számlázásig – garantálja a gyors kiszolgálást. Mindezeken túl – egy angyalföldi kísérlettel – megkezdődött az optikai szálas hálózat eljuttatása az előfizetőkhöz.