GARDÉNIA: IRÁNY DÉL

A terjeszkedés stratégiáját követő Gardénia Csipkefüggönygyár Rt. közelmúltbeli szlovákiai áruháznyitása után Horvátországban is igyekszik erősíteni kereskedelmi pozícióit. Az osztrák többségi tulajdonban lévő – a Budapesti Értéktőzsdére az idén bevezetett – győri cég ennek érdekében franchise-rendszerű üzlethálózat létrehozásán fáradozik a délszláv államban. Az üzlethálózat bázisát a tavaly alapított Gardénia Croatia jelenti majd. A Gardénia tavalyi jó [...]

A terjeszkedés stratégiáját követő Gardénia Csipkefüggönygyár Rt. közelmúltbeli szlovákiai áruháznyitása után Horvátországban is igyekszik erősíteni kereskedelmi pozícióit. Az osztrák többségi tulajdonban lévő – a Budapesti Értéktőzsdére az idén bevezetett – győri cég ennek érdekében franchise-rendszerű üzlethálózat létrehozásán fáradozik a délszláv államban. Az üzlethálózat bázisát a tavaly alapított Gardénia Croatia jelenti majd. A Gardénia tavalyi jó hárommilliárd forintos árbevételének több mint felét, 1,8 milliárdot a külpiacokon realizálta. Az idei év első felében az exportárbevétel 1,12 milliárd forintot tett ki, aminek majdnem felét Németországban érte el a cég. Fontosabb célországnak emellett Franciaország, Finnország és Ausztria számít, de egyre növekszik a közép- és kelet-európai régió jelentősége is. A Lajtától keletre a Gardénia Szlovákiában éri el a legnagyobb forgalmat, de a balkáni háborúk lezárulása után a cég igyekszik jelentős részesedést szerezni a délszláv országok piacain is.

Címkék: Hetilap: Röviden