ELMKA: KORMÁNYGARANCIA AZ M15-ÖSHÖZ

Az állami garanciavállalásnak köszönhetően folytatódhat az M15-ös főútvonal megakadt építése, és így az új utat várhatóan jövő év júniusában adhatja át az üzemeltető, az Első Magyar Koncessziós Autópálya Részvénytársaság (Elmka). Az építési munkálatokat a kivitelező Strabag Austria tavaly decemberében állította le, az építéssel és üzemeltetéssel megbízott Elmka díjfizetési pervesztése miatt. A per további bizonytalan kimenetelére [...]

Az állami garanciavállalásnak köszönhetően folytatódhat az M15-ös főútvonal megakadt építése, és így az új utat várhatóan jövő év júniusában adhatja át az üzemeltető, az Első Magyar Koncessziós Autópálya Részvénytársaság (Elmka). Az építési munkálatokat a kivitelező Strabag Austria tavaly decemberében állította le, az építéssel és üzemeltetéssel megbízott Elmka díjfizetési pervesztése miatt. A per további bizonytalan kimenetelére tekintettel a hitelezők felfüggesztették a mintegy 38-40 milliárd forint értékű M15-ös beruházás finanszírozását, és a magyar állam garanciavállalását szabták meg a hitelfolyósítás újraindításának feltételeként. A kormány végül a kért teljes, 4,7 milliárd forintos összeg helyett csak 1,5 milliárd visszafizetésére vállalt garanciát. Mindezt azzal a kikötéssel, hogy az Elmka részvényesei is átvállalnak 2 milliárd forintnyi részt a hitelezők kockázatából, s adott esetben ez az összeg mindenképp az állami rész előtt kerül lehívásra. Erről a koncessziós társaság e hét végén hozza meg a végső döntést. A jóváhagyást követően a hitelezői források újból megnyílhatnak, és két héten belül az alvállalkozók már teljes gőzzel építhetik az utat Rajka felé. A féléves leállás miatt a Strabag Austria minimum 880 millió forinttal magasabb számlát nyújt be majd.

Címkék: Hetilap: Röviden