1895.: Uhri Imre kovácsmester lovas kocsikat, haszonjárműveket kezd gyártani, javítani.
1920-24.: Bővül a profil, tehergépkocsi-felépítményeket is készít az ekkor már 100-150 főt foglalkoztató üzem.
1926.: Az Uhri-cég a MAVART rendelésére favázas autóbusz-karosszériákat állít elő.
1936.: A BSZKRT tenderén induló Uhri Testvérek Karosszéria és Járműgyár fémkarosszéria készítésével pályázik.
1936-44.: Az 1200 dolgozót foglalkoztató gyárban hadi célú szállítójárműveket és úgynevezett iskola-repülőgépeket is készítenek, javítanak.
1948.: Az államosítást követően az Ikarus névre keresztelt gyárban kifejlesztik az első önhordó autóbuszt, ami lehetővé teszi, hogy a karosszéria előállítója független legyen az alváz gyártójától.
1954-56.: Megkezdődik a farmotoros autóbuszok gyártása.
1970.: A KGST-munkamegosztásban évi tízezer fölöttire nő az Ikarus 200-as típusból gyártott buszok száma.
1990.: Összeomlik a KGST, megszűnik az Ikarus legfőbb piaca.
1991.: Az orosz Atex 31,2 százalékos tulajdonrészt szerez az Ikarusban.
1992-1997.: Folytonos felszámolási veszély, sikertelen privatizációs kísérletek.