Reklámtörvény – Változások a kormány-előterjesztéshez képest

– Termékeket, technológiájukat környezetvédelmi szempontból csak azok minősíthetik, s csak azok utalhatnak ebbéli tulajdonságaira, akik elnyerték a megkülönböztető, állami “környezetbarát” jelzést – Kimaradt az egészségügyi és a közoktatási intézmény kiterjesztő meghatározása, amely a közterületen elhelyezett dohány- és szeszreklámokat az elfogadott verziónál jelentősebben korlátozta volna – Szabad dohányt és szeszt hirdetni az újságok hátsó borítóján, valamint [...]

– Termékeket, technológiájukat környezetvédelmi szempontból csak azok minősíthetik, s csak azok utalhatnak ebbéli tulajdonságaira, akik elnyerték a megkülönböztető, állami “környezetbarát” jelzést

– Kimaradt az egészségügyi és a közoktatási intézmény kiterjesztő meghatározása, amely a közterületen elhelyezett dohány- és szeszreklámokat az elfogadott verziónál jelentősebben korlátozta volna

– Szabad dohányt és szeszt hirdetni az újságok hátsó borítóján, valamint a számítógépes programok bejelentkező képernyőjén is

– A közterületről észlelhető eladóhelyi reklámhordozó nem minősül szabadtéri reklámeszköznek

– Nem kell csatolni a reklámmegrendeléshez a kamarai tagságot bizonyító okiratot, és a termék megfelelőségi vagy minőség-tanúsítványát

– Nem tilos a gyermek- és fiatalkorúaknak szóló, a felnőttek (különösen a szülők és pedagógusok) iránti bizalomra építő reklám

– Általában nem tilos az adómentességet vagy -kedvezményt a hirdetésben feltüntetni

– Lehet dohányt vagy szeszt ingyenes mintaadással reklámozni

– A reklámfelügyeleti eljárás során született döntés ellen fellebbezésnek van helye

Címkék: Hetilap: Gazdaság