FÉLMEGOLDÁS?

A harmincezer kilométeres magyarországi közúthálózatnak mindössze 1,3 százaléka autópálya. A korábbi évtizedekben kizárólag állami beruházásként épült sztrádakilométerek a rendszerváltást követően sem nőttek ugrásszerűen, holott azóta üzleti alapon, koncesszióban fejlesztik a hálózatot. A fizetős szakaszok borsos ára miatti állampolgári felháborodás az utóbbi hónapokban változtatásra: vegyes finanszírozás kialakítására kényszeríti a kormányzatot. Ennek első lépéseként megszületett az a [...]

A harmincezer kilométeres magyarországi közúthálózatnak mindössze 1,3 százaléka autópálya. A korábbi évtizedekben kizárólag állami beruházásként épült sztrádakilométerek a rendszerváltást követően sem nőttek ugrásszerűen, holott azóta üzleti alapon, koncesszióban fejlesztik a hálózatot. A fizetős szakaszok borsos ára miatti állampolgári felháborodás az utóbbi hónapokban változtatásra: vegyes finanszírozás kialakítására kényszeríti a kormányzatot. Ennek első lépéseként megszületett az a kormányhatározat, amely a mai – kész – összesen 365 kilométeres autópálya-hálózatot 2007-ig 312 milliárd forint ráfordítással a háromszorosára kívánja növelni. Az úgynevezett gördülő tervek megvalósulása azonban nem hoz végleges megoldást: lesznek olyan főútvonalszakaszok, ahol a viszonylag alacsony forgalom miatt csak félautópálya épül ki.