Fizethetek bankkártyával, mobillal vagy okosórával?

A magyar lakosság körében a bankkártyás és a digitalizált kártyával való fizetés népszerűsége rohamosan növekszik. Egyre többre értékelik a vásárlók azokat a helyeket, ahol egyszerűen és biztonságosan fizethetnek készpénz nélkül is.

Léteznek azonban olyan vállalkozások, ahol hagyományos kártyaterminált nem gazdaságos  használni. Ezek a mikro-, kis- és középvállalkozások így hátrányba kerülhetnek, hiszen vásárlókat veszíthetnek azzal, ha csak készpénzes fizetési lehetőséget kínálnak.

Az UniCredit Bank és az Ipsos közös kérdőíves kutatást végzett, hogy felmérje, melyek azok a területek, ahol az emberek szívesen fizetnének bankkártyával vagy digitalizált kártyával, ám erre jellemzően nincs lehetőségük.

A megkérdezettek 65% a piacon és zöldségesnél fizetne szívesen elektronikusan. Második helyen a szépségiparban tevékenykedő vállalkozásoktól várják a legtöbben a kártyás fizetést, vagyis a kozmetikában, fodrászatban, borbélynál, manikűrösnél, pedikűrösnél, tetováló- vagy piercinges szalonokban. A magántanárok és a korrepetálók munkájáért is sokan fizetnének bankkártyával vagy okoseszközzel, akár a saját, akár a gyermekük óráiért. A listából természetesen nem hiányoznak a különböző szervizek sem, hiszen mennyivel egyszerűbb lenne egy autó-, motor- vagy bringajavítás után a terminálhoz érinteni a kártyát. A megkérdezettek 26%-a szeretne a magánegészségügyben -fogászaton vagy magánorvosnál készpénzmentesen fizetni, de a személyi edzőnél, a jógaoktatónál, a gyógytornásznál, a masszőrnél is a válaszadók több mint 20%-a egyenlítené ki a számlát elektronikusan. A kérdőív kitöltői többek között még az autómentőket, lakberendezőket, pékeket, kézműves-, iparművész-, vásárokon kiállító vállalkozókat, a futárszolgálatokat, az ügyvédeket, a coachot, a pszichológust, az állatorvost, a kisállatkozmetikust is megjelölték. Ám a lista korántsem lett teljes, hiszen számos olyan vállalkozás van, ahol a jövőben a fejlődés és növekedés kulcsa a bankkártyás fizetés lehet.

Az UniCredit Bank számára fontos, hogy ezek a vállalkozások minél magasabb színvonalú, teljes körű kiszolgálásban részesüljenek. Ezért olyan termékeket és szolgáltatásokat kínál a kkv-ügyfelei számára, amelyek segíthetnek a vállalkozásoknak a fejlődésben.

Az UniCredit Bank SoftPOS szolgáltatása a kutatásban említett és a hozzájuk hasonló vállalkozásoknak nyújthat segítséget. A szolgáltatást igénybe vevő vállalkozók számára ugyanis versenyelőnyt jelenthet, ha bevezetik a bankkártya-elfogadást. A SoftPOS egy mobiltelefonra letölthető alkalmazás, amely lehetővé teszi, hogy a felhasználó a készülékét kártyaelfogadó terminállá alakítsa. Bárhol, bármikor használható, költséghatékony, és hatalmas előnyt jelenthet a vásárlók megtartásában. A vállalkozóknak nem kell mást tenniük, mint szerződést kötni a bankkal, és telepíteni telefonra az alkalmazást.

Gájer Emese vállalkozó a SoftPOS alkalmazásnak is köszönhetően elégedett ügyfelekkel építi tovább a vállalkozásait. Nem kell POS terminált bérelnie, nem költ papírra a bizonylathoz, nyomon követheti a fizetési tranzakciókat naprakész információkkal, és kényelmes, készpénzmentes megoldást kínál az ügyfeleinek.

 

Az UniCredit Közép- és Kelet-Európa-szerte közös platformot alakított ki a kkv-ügyfeleknek nyújtott termékei és szolgáltatásai számára. Az “UniCredit for CEE” nevű platform összesen több mint 2,6 milliárd euró értékben kínál finanszírozási megoldásokat e szektorok számára a régióban.
A fent említett lehetőségen kívül a kkv-ügyfelek számos területen számíthatnak a bank segítségére.

A magyar ügyfeleknek szóló szolgáltatásokról és előnyöktől „UniCredit a vállalkozásokért” oldalon olvashatunk bővebben, megismerve azokat a lehetőségeket, amelyeket a magyar UniCredit Bank kínál a vállalkozásoknak.

Címkék: unicredit bank