A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk.
Részletes leírás
A nemrég indult Sticky nevű startup célja, hogy reklámok és más képek ezreinek vizsgálatával kielemezze, hogy mi érdekli az embereket.
Vajon tényleg úgy működnek a városokat behálózó óriásplakátok, mint ahogyan azt a megbízók, vagy a kreatív ügynökségek elviselik? És mi a helyzet az interneten úton-útfélen felbukkanó reklámokkal? Megnézik őket az olvasók? Nézzünk néhány példát!
Az ötvenes-hetvenes korosztály 83%-a megnézte a reklámokat a felmérésben résztvevő oldal jobb sávjában, míg a tizenévesek közül csak minden harmadik.
A legtöbben csak egy motorcsónakban álló, naptejet töltő modellt láttak, az azonban senkinek sem tűnt fel, hogy ez egy tisztítószer reklámja
A Reebok ezzel szemben tökéletesen használta a reklámot: a figyelem a cipő hátsó részén lévő logóra, valamint a szlogenre (“Keresztül mindenen”) irányul
És ugyanezt elérték egy jóval több szöveget tartalmazó reklámjukkal is:
De megéri hírességeket szerződtetni egy új termék reklámozására? James Franco fent említett reklámja szerint ez bizony teljes baklövés volt, de a helyzet a Sephora nevű kozmetikai márka esetében is ugyanez – az emberek Jennifer Aniston arcát, illetve a szlogent figyelik, a termékre, vagy a logóra ügyet sem vetnek:
Az egyik népszerű gyümölcslémárka, a Tropicana néhány évvel ezelőtt csomagolásdizájnt váltott, az eladások pedig egyetlen hónap alatt húsz százalékkal csökkentek. Hogy miért? Mert az emberek egyszerűen nem vették észre a kilencven fokkal elforgatott márkanevet
De mi újság a csoportképekkel? Nézzük a tavalyi Oscar-gálán készült csoportos szelfit – a nők Ellen DeGenerest, illetve a kép közepén állókat nézik, míg a férfiak az egész képet figyelik, de főként a háttérben, középen álló Kevin Spacey-t, valamint DeGeneres-t
Hasonlóan furcsa a helyzet a Trónok Harca férfi és női színészeivel is:
De a legfurább talán az, hogy szeretjük azokat az embereket nézni, akikre mások néznek a képeken: