Nagy üzlet a nagy fenék

Az amerikai nők már nem csak nagyobb melleket, de nagyobb hátsót is szeretnének maguknak, és ez jövedelmező piacot teremtett az Egyesült Államokban.
Kapcsolódó cikkek

Az év slágere a nagy fenék lett az amerikai nők körében, köszönhetően a popkultúrában idén felpörgött „hatalmas popsi” mániának. Az idei év nagy slágereit gyártó Nicki Minaj az „Anaconda” című számban, míg Jennifer Lopez és Iggy Azaela a „Booty” című slágerben énekelt a méretes hátsók gyönyörűségéről, Kim Kardashian celebsztár pedig az Interneten posztol rendszeresen szexi fényképeket termetes fenekéről.

 

Ennek meg is lett hatása – írta az AP. Az amerikai hírügynökség cikke szerint idén jelentősen fellendültek azok a vállalkozások, amelyek a fenékméret növelését ígérik a kicsi és lapos hátsóktól menekülni akaró nőknek. Két divatcég – amelyek kifejezetten olyan, szivacsbéléssel ellátott alsóneműkre specializálódott, amelyek kiemelik a feneket – elmondása szerint negyven százalékkal nőtt a forgalmuk a tavalyihoz képest, és alig tudnak lépést tartani az idén robbanásszerűen megnövekedett kereslettel.

Ugyancsak jelentősen nőtt azoknak a nőknek a száma, akik plasztikai műtéttel növelik meg fenékméretüket: tavaly több mint 11 ezer ilyen beavatkozást csináltak az amerikai plasztikai sebészetek, 58 százalékkal többet, mint 2012-ben, és idén a piac tovább nőtt. Egy New Yorki plasztikai sebész az AP-nek elmondta: az idén több fenéknövelő műtétet hajtott végre, mint eddig bármikor, hetente akár nyolcat is. Aki pedig természetes úton akarja elérni, hogy formás és nagy feneke legyen, azokat már kifejezetten a popsikra koncentráló tanfolyamok várják.

 

Dr. Dionne Stephens pszichológiaprofesszor – akinek a popkultúrában megjelenő szexualitás a kutatási területe – az AP-nek adott interjújában egyértelműen a popsztárok hatásának tulajdonította, hogy az amerikai nők közül egyre többen vágynak nagyobb fenékre. Stephens emlékeztetett arra, hogy a nagy hátsók iránit vonzalom nem új, a latin-amerikai és fekete közösségben már eddig is az számított csábítónak, ha egy nőnek nagy a feneke.

Ami újdonság, hogy termetes popsik iráni vágy általánossá vált, és nem csak egy társadalmi réteg preferenciájának számit. A professzor szerint ez leginkább a popkultúrának, a Lopezeknek, Minajoknak és Kardashianeknek köszönhető. „Amikor az emberek sokszor látnak valamint a televízióban egymás után ismételgetve, egy idő után általánosan elfogadottá válik” – magyarázta Stephens az AP-nek.