A
kutatás rávilágít arra is, hogy a megkérdezettek az egyik legfontosabb
mobilbanki alkalmazásnak az átutalást tartják.
A
hazai okostelefon-tulajdonosok mindegyike használ legalább egy banki
szolgáltatást – állapítja meg a 25-65 éves okostelefonnal és banki
kapcsolattal rendelkező felhasználók körében, az OTP Bank Elektronikus
Banki Üzletága megbízásából, az Ipsos által 2011 első negyedévének végén
készített felmérés.
A megkérdezett okostelefon-használók 96
százalékának van bankkártyája, 94 százalékának folyószámlája,
háromnegyedük pedig rendszeresen online számítógépes kapcsolaton
keresztül intézi pénzügyeit. A válaszadók döntően számlainformációk
lekérdezését és eseti átutalási megbízásokat intéznek a bankok
internetes oldalain. A lekötésekhez, az értékpapír-műveletekhez, illetve
a telefonfeltöltésekhez viszont csak ritkán használják ezt a
platformot.
A kutatás szerint az okostelefonnal rendelkező
internetbankolók mindössze 8 százaléka használja mobiltelefonon
keresztül az online banki felületeket, aminek elsősorban az új
technológiával kapcsolatos kezdeti idegenkedés az oka.
A két
legjobban várt okostelefonos internetbanki szolgáltatás a
számlainformációk lekérdezése és az eseti átutalási megbízások intézése.
Ezeket követik az online vásárlás, az állandó beszedési megbízások, az
árfolyamok lekérdezése, a lekötések, a lekötött betétek kezelése és az
értékpapír-műveletek iránti igények.
“A kutatás eredményei,
valamint saját tapasztalataink is azt mutatják, hogy a jövőben egyre
inkább felértékelődnek a felhasználók szemében azok a hitelintézetek,
amelyek bárhonnan, bármikor képesek biztonságos online platformokon
keresztül egyszerű és gyors banki szolgáltatásokat nyújtani. Az OTP Bank
jelenleg is futó fejlesztései pontosan ezeket a célokat szolgálják” –
idézi a felmérés eredményét ismertető közlemény Forrai Pétert, az OTP
Bank Elektronikus Banki Igazgatóságának vezetőjét.