A japán földrengés Hollywoodot is megmozgatta

Ki póló- vagy karkötőtervezéssel, ki turnéjának vagy filmjének bevételeivel, ki pedig felajánlott tárgyainak árverésre bocsájtásával veszi ki a részét a japán földrengés és cunami áldozatainak megsegítéséből.

Akárcsak a tavalyi haiti földrengést, a 2005-ös Katrina hurrikánt vagy a 2004-es indonéziai cunamit követően, úgy a Japánban március 11-én bekövetkezett természeti katasztrófa esetében is megmozdult Hollywood. A japán földrengés és szökőár után számos film-, és tévésztár, valamint zenész csatlakozott a jótékonysági kampányhoz.

Utalnak

Sandra Bullock Oscar-díjas színésznő 1 millió dollárt (mintegy 192 millió forintot) utalt át a Japán Vöröskeresztnek. Charlie Sheen – akit a napokban rúgtak ki a Két pasi és egy kicsi sorozatból – az amerikai stand-up turnéjának (My Violent Torpedo of Truth / Defeat is Not an Option) minden eladott jegye után 1 dollárt ajánlott fel a szervezetnek. A színész egyébként április 2-án Detroitban kezdi fellépéssorozatát, amelyre a legolcsóbb jegy 50 dollárba (10 ezer forintba) kerül, míg a legdrágább 575 dollárba (110 ezer forintba).

Chris Weitz, az Alkonyat – Újhold rendezője a hét elején bejelentette, hogy valamennyi márciusi tweetje után 1 dollárt adományoz, az amerikai filmrendező és producer azóta még vadabbul twitterezik. A hollywoodi legenda, Clint Eastwood a Hereafter (Azután) című halálos szökőárról szóló természetfeletti drámájának – amelyet a szigetországot sújtó katasztrofális földrengésre való tekintettel levettek a japán mozik műsoráról – körülbelül 1 millió dolláros DVD- és Blue-Ray-bevételét ajánlotta fel a Japán Vöröskeresztnek.

Terveznek

Mike Shinoda, a Linkin Park japán származású énekese pólótervezéssel vette ki a részét a jótékonysági akcióból. Mivel Twitter követőinek mindkét dizájnú pólója tetszett, s nem tudtak választani, ezért az énekes mindkettőt eladásra bocsájtja. Az elsőn egy origami pillangó van, a másodikon a „Not Alone”(„Nem vagytok egyedül”). A jótékonysági pólókat az együttes honlapján lévő „ajándékboltban” lehet megvásárolni, az eladásából befolyt összeget pedig a földrengés áldozatainak ajánlják fel. A zenekar további adománygyűjtést szervezett a Music for Relief nevű jótékonysági szervezetükön keresztül.

Mike Shinoda pólója (b) és Lady Gaga karkötője (j)

Napjaink egyik legismertebb popdívája, Lady Gaga nem pólót, hanem karkötőt tervezett. A piros-fehér karkötőn angolul és japánul is szerepel az “Imádkozunk Japánért” felirat. Lady Gaga az 5 dollárba kerülő karkötőivel két nap alatt 250 ezer dollárt (közel 48 millió forintot) gyűjtött össze a szigetországon sújtott földrengés és cunami áldozatainak a megsegítésére.

Pályatársaihoz hasonlóan Katy Perry is beszállt a gyűjtésbe: az énekesnő viszont nem tervezésre adta a fejét, hanem a koncertjein árult világítópálcák utáni bevételt kínálta fel a szervezet Japánban folyó segélymunkájának támogatására.

Elárvereznek

A Green aukciósház most dúskál a celebek árverésre szánt adományaiban: gitárok, koncertjegyek, festmények is kalapács alá kerülnek sztárok jóvoltából, hogy a befolyt összeget átutalhassák a természeti katasztrófa áldozatainak támogatására. Többek között a tavaly legtöbbet kereső realityszereplő, Kim Kardashian, Jimmy Kimmel amerikai humorista, Lady Gaga, valamint Justin Bieber amerikai tinisztár is árverésre ajánlotta pár kedvenc tárgyát.

A színészek és az énekesek mellett a hollywoodi stúdiók is kiveszik a részüket a segítségnyújtásból. A Walt Disney Co. 2,5 millió dollárt (mintegy 480 millió forintot) adományozott a Japán Vöröskeresztnek. Sőt az alkalmazottak adományaiból további 1 millió dollár összegyűjtését tervezi a humanitárius munka előmozdítására. A Sony 3,6 millió dollárt (690 millió forintot) utalt a segélyszervezetnek, valamint adománygyűjtésbe kezdett, és felajánlott 30 ezer rádiót és 500 ezer elemet. Az NBC Universal számos segélyprogramot indított be, amelyek ugyancsak milliós nagyságrendben járulnak hozzá a katasztrófa okozta károk felszámolásához.

Címkék: kultúra