Egyre többen panaszkodtak kora délután a T-Mobile facebookos oldalán arra, hogy Budapesten és környékén nincs, vagy akadozik a hálózat, a mobilnet sem megy. Egyes értesülések szerint a szélvihar megrongált egy átjátszótornyot, ez okozta a meghibásodást.
Időközben kiderült, aki kikapcsolja telefonján a 3G-t, az tud telefonálni – tehát a hanghívás hibája így átmenetileg orvosolható.
A telekommunikációs cég kiadott közleményében kora délután azt írta: a mobil hálózatában a rendelkezésre álló információk alapján elsősorban a 3G adatszolgáltatást és részben a hangszolgáltatást is érintő hiba tapasztalható.
Délután fél hatkor közleményben tudatta cég, hogy a mobil hangszolgáltatás helyreállt, és az SMS szolgáltatás nem érintett a hálózati hiba kapcsán. (A fennakadás tehát csak a 3G adatszolgáltatást érinti.) A hiba elhárítása folyamatban van, a kialakulásához vezető okokat még vizsgálják. A 1430-as ügyfélszolgálati szám elérése a megnövekedett forgalom miatt akadályokba ütközhet.
A Vodafone-nál és a Telenornál sem jelezték, hogy rendszerleállás történt volna – tájékoztatták az érintett szolgáltatóknál az MTI-t.