A japán gyártó hétfői közleménye szerint a csoporthoz tartozó Daihatsu gépkocsi és a Hino teherautó márkákkal együtt
világszerte összesen 613 545 gépjárművet adtak el, ami éves összevetésben 13 százalékos bővülés. A gyártás 82,7 százalékkal 655.180 darabra bővült.
Elemzők szerint a növekedés fő oka az, hogy egy ével ezelőtt a gazdasági válság miatt rendkívül kevés autó kelt el.
A növekedés további okai közé tartozik, hogy a japán kormány a lapos képernyős televíziók mellett a környezetkímélő, új gépkocsik vásárlását is támogatja.
Így a legnagyobb mértékben, 49,9 százalékkal a hazai forgalom nőtt, és a termelés növekedésében is a japán Toyota gyárak állnak az élen 119,6 százalékkal.
A gázpedálokkal, padlószőnyegekkel, fékrendszerekkel és szervokormányokkal kapcsolatos problémák azonban sebeket is ejtettek a megbízhatóságról híres Toyota arculatán.
A világ legnagyobb autógyártójának főként Európában és az Egyesült Államokban tépázódott meg a hírneve, ami az eladások visszaesésével jár.