Hamilton simán behúzta

Lewis Hamilton tökéletes versenyzéssel nyerte a lassan csordogáló Szingapúri Nagydíjat. Rosberg és Vettel szenvedett, a dobogóra a világbajnok mellett a toyotás Timo Glock és Fernando Alonso állhatott. A németekkel mindig történt valami a versenyen.

Lewis Hamilton sima rajt-cél győzelmet aratott a Forma-1 történetének második éjszakai versenyén. A mclarenes a szingapúri diadallal idei második és pályafutása tizenegyedik győzelmét aratta. Timo Glock a tavalyi magyarországi futam után másodszorra lett második, míg Fernando Alonso teljesítette, amire annyira vágyott, és idén először végre dobogóra állhatott.

Hibáztak a német fiúk

A pole-ból rajtoló világbajnokra komoly veszélyt a futam alatt nem jelentett senki még annak ellenére sem, hogy a KERS-et már három kör után lekapcsoltatta vele a csapat.

Míg Hamilton simán startolt, a mellőle induló Sebastian Vettelt megelőzte a harmadik rajkockából induló Nico Rosberg. Az első körben Mark Webber vívott az előrelépésért kemény csatát, de végül Fernando Alonso és Timo Glock is megelőzte.

A címvédő a rajtnál kiválóan használta a KERS-t (MTI/EPA)

A toyotás egyébként a verseny elején elhagyott egy szárnydarabot, így a pálya egyik szakaszán körökön keresztül sárga zászló volt érvényben, mire eltakarították a törmeléket. Rosbergnek és Vettelnek sem alakult jól a futam, a williamses német ugyanis az első kiállása után a záróvonalat – pontosabban a kerékvetőt – átlépve tért vissza a pályára, amiért bokszutca-áthajtásos büntetést is kapott. A letöltésre azonban csak hat körrel később került sor, mert ahogyan számítani lehetett rá, a biztonsági autó is színre lépett.

A safety cart Adrian Sutil és Nick Heidfeld balesete miatt kellett beküldeni, ugyanis a Force India pilótája egy elszámított előzési kísérletnél hozzáért az előtte haladó Jaime Alguersuari autójához, megpördült, majd orral belehajtott a BMW-s honfitársa járgányába, aki ki is esett. A biztonsági autós szakasz alatt a Toro Rosso újonca, Alguersuari bakizott a bokszban, a kelleténél korábban akart indulni, és ahogy tavaly Massa és Webber, magával rántotta a tankoló-csövet és a fél szerelőgárdát. Sérülés azonban nem történt, és a pilóta is folytathatta.

Rosberg a biztonsági autó távozása után letöltött büntetését követően a mezőny hátsó felébe esett vissza, ezután Vettel üldözte Hamiltont, de hiába volt a közelében, előzésre nem volt esélye, és végül előbb is kellett kiállnia a britnél.

A kerékcserénél kapkodott a Red Bull-os, gyorshajtás miatt őt is bokszutca-áthajtással “jutalmazták”, igaz, nem esett vissza olyan drasztikusan, mint honfitársa.

Button a végén megtáltosodott

Vettel kínjait már csak tetézte, hogy a jobboldali visszapillantója anyaghiba miatt önállósult, és hogy egy kerékvető a diffúzorából borotvált le néhány darabot. A Red Bullok fékproblémákkal is küszködtek, Webber jobb első tárcsája a 45. körben adta fel végleg a célegyenes végén, az ausztrál a gumifalban fejezte be a versenyt. Vettelt hagyták versenyezni, de a testvércsapat, a Toro Rosso mindkét pilótáját kihívta.

A végén elmaradt az izgalom (MTI/EPA)

Míg Hamilton zavartalanul vezetett, mögötte a kiváló taktikával a második helyre felhozott Glockkal és Alonsóval, a negyedik helyért csata zajlott 6-7 körrel a vége előtt: a szintén ragyogó stratégiával az ötödik helyre – Barrichello elé! – kapaszkodó Button egyre inkább felzárkózott a fékeket kímélő Vettelre, de végül fel kellett adnia, mert nála is ugyanolyan problémák jelentkeztek, mint a németnél.

A brawnosok mögött az utolsó két pontszerző helyen a McLaren másik pilótája, Heikki Kovalainen és a BMW-s Robert Kubica ért be. Bár a hétvége előtt Kimi Räikkönen még a dobogóban reménykedett, a Ferrari tökéletesen versenyképtelen volt a futamon.

A címért folytatott küzdelem szempontjából nem sok minden változott: Button egy ponttal, 15-re növelte előnyét csapattársával, Barrichellóval szemben, ami persze rossz hír a brazilnak, hiszen már csak három versenye maradt az esetleges fordításra. A bajnokság a jövő héten Suzukában a Japán Nagydíjjal folytatódik.

formula 1-es szingapúri nagydíj

Végeredmény:
1. Lewis Hamilton (brit, McLaren)
2. Timo Glock (német, Toyota) +9.6
3. Fernando Alonso (spanyol, Renault) +16.6
4. Sebastian Vettel (német, Red Bull) +20.2
5. Jenson Button (brit, Brawn) +30.0
6. Rubens Barrichello (brazil, Brawn) +31.8
7. Heikki Kovalainen (finn, McLaren)+36.1
8. Robert Kubica (lengyel, BMW) +55.0
9. Kazuki Nakadzsima (japán, Williams) +56.
10. Kimi Räikkönen (finn, Ferrari) +58.
11. Nico Rosberg (német, Williams) +59.7
12. Jarno Trulli (olasz, Toyota) +73.0
13. Giancarlo Fisichella (olasz, Ferrari) +79.8
14. Vitantonio Liuzzi (olasz, Force India) +93.5
– J. Alguersuari (spanyol, Toro Rosso) – fa. a 47. körben
– Sebastien Buemi (svájci, Toro Rosso) – fa. a 47. körben
– Mark Webber (ausztrál, Red Bull) – fa. a 45. körben
– Adrian Sutil (német, Force India) fa. a 23. körben
– Nick Heidfeld (német, BMW) – fa. a 19. körben
– Romain Grosjean (asvájci, Renault) – fa. a 3. körben

A vb állása
Pilóták:
1. Button 84 pont, 2. Barrichello 69, 3. Vettel 59, 4. Webber 51.5, 5. Räikkönen 40, 6. Hamilton 37, 7. Rosberg 30.5, 8. Alonso 26, 9. Glock 24, 10. Trulli 22.5, 11. Felipe Massa (brazil, Ferrari) 22, 12. Kovalainen 22, 13. Heidfeld 12, 14. Kubica 9, 15. Fisichella (Ferrari/Force India) 8, 16. Sutil 5, 17. Buemi 3, 18. Sebastien Bourdais (francia, Toro Rosso) 2
Konstruktőrök:
1. Brawn-Mercedes 153, 2. Red Bull Renault 110.5, 3. Ferrari 62, 4 McLaren-Mercedes 59, 5. Toyota 46.5, 6. Williams-Toyota 30.5, 7. Renault 26, 8. BMW Sauber 21, 9. Force India-Mercedes 13, 10. Toro Rosso Ferrari 5

Címkék: autó-motor