Coulthard nem hisz a Renault-csalásban

A legfrissebb hírek szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség a szingapúri bundavádon túl is vizsgálódik a Renault-csapatnál, több szakértő viszont elképzelhetetlennek tartja, hogy Nelson Piquet szándékosan törte volna össze az autóját tavaly.

A hétvégén napvilágra került Renault-t érintő bundavádra, miszerint a tavalyi Szingapúri Nagydíjon Nelson Piquet csapatutasításra balesetezett, hogy ezzel Fernando Alonsót nyertes helyzetbe juttassa, természetesen azonnal lecsapott a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) – a francia alakulat nagy bajba kerülhet.

A brit Independent egy névtelen FIA-s forrást idézve arról ír, hogy a Renault-nál “a szingapúrin túli ügyeket is vizsgálat alá vettek”. Az ügy felgöngyölítése már Spában megkezdődött a csapat több vezetője mellett a Renault műszaki főnökét, Pat Symondst, valamint a tavaly Szingapúrban meglepetésgyőzelmet arató Fernando Alonsót is kikérdezték az illetékesek.

A szingapúri győztes (MTI/EPA)

A Daily Express úgy tudja, hogy a csapatfőnököt, Flavio Briatorét is meghallgatta egy jogász, hozzátéve, hogy “adatokat és rádióbeszélgetések felvételeit is lefoglalták”.

A Renault-tól azóta távozott, de 2008 őszén még a motorokért felelős vezetőként dolgozó Denis Chervier egyébként nem hiszi, hogy a vádak igazak lennének, ha pedig mégis, akkor mélyen elítéli a történteket: “Én nem tudtam semmit a 2008-as szingapúri futamon alkalmazott stratégiáról, de biztosíthatom, hogy ha mégis ilyesmi történt, akkor az teljesen szemben áll a Renault szemléletével” – mondta a francia RMC rádiónak a szakember.

A tavaly visszavonult és idén szakkommentátorként és a Red Bull tanácsadójaként dolgozó David Coulthard egyenesen elképzelhetetlennek tartja, hogy a Renault megrendezte volna a balesetet: “Versenyzői perspektívából természetesen megoldható a dolog, nem nehéz összetörni az autót, és ha oldalvást megy a falnak az ember, ahogy Nelson tette Szingapúrban, még a sérülés kockázata is kicsi. Morálisan azonban egyszerűen elképzelhetetlen. Egyébként is sok ember bűnrészessége kellene az ilyesmihez, bizonyíték pedig csak a rádióforgalom lehet, de az amúgy is nyitott az FIA számára. Valaki biztosan elkotyogott volna már valamit. Én ezt nem veszem be” – írta a Telegraph-ban megjelent cikkében a skót veterán.

Címkék: autó-motor