Alonso roncsderbire számít

Több versenyző, köztük Fernando Alonso szerint is nonszensz, hogy a Bridgestone a Kínai Nagydíjra a már Ausztráliában is gondokat okozott szuperlágy abroncsokat szállítja.

A Forma-1 gumiszállítója, a Bridgestone a 2009-es idénytől a versenyekre négy keverék – szuperlágy, lágy, közepes és kemény – közül a show látványosabbá tétele érdekében az egymástól két fokozattal eltérő változatokat szállítja. Az Ausztrál Nagydíjon kiderült, hogy a kötelezően használandó kétféle gumi közül a szuperlágy drasztikusan gyorsabban – néhány kör alatt – kopik, mint a közepes keverék.

Fernando Alonso szerint ezért nem csak nevetséges, de egyenesen veszélyes is, hogy a gumikat Melbourne-nél jobban igénybe vevő kínai pályára újra a szuperlágy abroncsokat viszi a japán gyártó. „Hosszú idő óta ez a legrosszabb döntés! Nem tudom, hogy a Bridgestone vagy az FIA döntött, de újra kellene gondolniuk, mert hülyét csinálnak belőlünk a nézők előtt, amikor egyik autó hat másodperccel lassabb a másiknál” – mondta a kétszeres világbajnok.

Nem tűnik boldognak (MTI/EPA)

“A számításaink szerint öt-hat kör után kereket kell majd cserélnünk, mert az itteni aszfalt keményebb, mint Melbourne-ben, pedig ott is csak nyolc-kilenc kört bírtunk (a szuperlágyon). Ha meg akarják keverni az eredményeket, viccesebben is csinálhatnák, feltehetnénk esőgumikat is! Az még látványosabb lenne” – ironizált a spanyol.

Alonso azt is elmondta, hogy a pilóták véleményét nem kérdezte senki a gumikról, pedig a GPDA (a versenyzők szervezete) megbeszélésén arra jutottak, hogy a szuperlágy gumik gyors kopása veszélyes is lehet.

“Robert Kubica és Sebastian Vettel ausztráliai balesete után jeleztük az aggodalmunkat, hogy az eset a (gumik miatti) sebességkülönbségből adódott. Kubica próbált előzni, de Vettel már nem tudta irányítani az autót, a szuperlágy gumikkal lehetetlen volt fékezni, kanyarodni, semmit sem lehet csinálni. Mi szóltunk, most pedig, a harmadik futamon megint ez a gumi van, méghozzá egy rosszabb pályán.”

Előkészítik az abroncsokat: előtérben az esőgumik, hátul a slickek (MTI/EPA)

Alonso véleményével teljesen egybehangzóan nyilatkozott egyébként a BMW-s Nick Heidfeld és a brawnos Rubens Barrichello is. Hiába azonban a pilóták panasza, mert a Bridgestone ugyan japán cég, így központja nem esik messze a kínai versenyhelyszíntől, de a Forma-1-es abroncsokat Nagy-Britanniában készítik, ezért nem valószínű, hogy Alonso javaslatának megfelelően péntekre Sanghajba kerülhet nagyjából 2000 megfelelő abroncs.

ron dennis elköszönt

Negyvenhárom év után távozik a Forma-1-ből Ron Dennis, a McLaren-Mercedes korábbi csapatfőnöke, miután csütörtökön a még megmaradt feladatait is átadta Martin Whitmarshnak. Dennis januárban mondott le Whitmarsh javára a hivatalos csapatfőnöki posztról, ám néhány kérdésben továbbra is ő döntött, egészen mostanáig.

“Tudom, hogy sokszor nem volt velem könnyű, de mindig a csapatomért harcoltam – írta közleményében Dennis. – Nem hinném, hogy Max Mosley (a Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke), vagy Bernie Ecclestone (a Forma-1 irányítója) nagyon bánkódna mostani döntésem miatt, ugyanakkor senki nem kényszerített erre a lépésre, egyedül határoztam így.”

A továbbiakban a sportautókat gyártó McLaren gyár egyik vezetőjeként tevékenykedő Ron Dennis 1966-ban a Cooper csapatnál dolgozott először a Forma-1-ben mint szerelő, majd 1981-ben vette át a McLaren csapatvezetői posztját. Irányítása alatt versenyzői tíz egyéni (1984, 1985, 1986, 1988, 1989, 1990, 1991, 1998, 1999, 2008) és hét konstruktőri (1984, 1985, 1988, 1989, 1990, 1991, 1998) világbajnoki címet nyertek.

Címkék: autó-motor