Nehéz a besorolás, így némi segítséget jelentett a pozícionálásban Hans-Jürgen Branz, a nagy BMW-modellek projektfőnöke, akivel Genfben beszélgetett a Vezess.hu.
“Az 5 GT azoknak szól, akik nem kívánnak egy feltűnő luxusautóban megjelenni, viszont a Hetes kényelmét igénylik, csak sokoldalúbb utas- és csomagtérrel.”
Azzal, hogy ez volna a BMW egyterűpótléka, mert az arculathoz nem illik egy MPV, nem ért egyet Hans-Jürgen Branz. “Az egyterűek lényege, hogy az adott alapterületen minél több embert és csomagot lehessen elszállítani. Nálunk az utazás minősége van a középpontban. Az 5 GT maximum ötszemélyes, felárért pedig hátul két önálló üléssel is kapható lesz”.
Kívül, belül újszerű (vezess.hu)
A koncepcióautó egy hatalmas fémtömb. Hossza két milliméterrel marad csak el az öt métertől, de ügyesen palástolja méreteit. A tetőívbe rajzolt él úgy töri a fényt, hogy a fölötte lévő rész árnyékban marad, optikailag nem domináns, amitől alacsonyabbnak tűnik az 5 GT. A küszöb vonala is segít elrejteni a felületek tényleges méretét.
Úgy tudni, a széria 5 Gran Turismo ősszel kint lesz Frankfurtban, akkorra biztosat mondhatunk a motorjairól is. Jó eséllyel az új 7-es hat- és nyolchengeres benzines turbómotorjaival jön ki az 5 GT. A 3.0 biturbó 326, a V8-as 407 lóerős lehet. A háromliteres dízelmotor talán 245 lóerős lesz, az automata pedig a ZF vadonatúj nyolcfokozatú váltója.
Mivel a szériaautó résmodell, a BMW nem akar belőle néhány tízezernél többet eladni évente. Talán még a gyári szakértők sem tudják, mennyibe kerül majd, vagy aki igen, az hétpecsétes titokként őrzi.
Hans-Jürgen Branzból annyit sikerült kihúzni, hogy azonos motor esetén az 5 GT vételára érezhetően közelebb lesz egy Ötöshöz, mint a Heteshez. Könnyen lehet, hogy a BMW-nek sikerül az, ami másoknak nem: ferdehátú autója sikeres lesz a felső kategóriában.