Megújult a Peugeot és Citroën minije is

Felfrissült a Peugeot legkisebb modellje, a 107. A 69 százalékban nők által vásárolt járgány mutatósabb, praktikusabb, lett mint korábban. A másik kis francia, a kívül-belül felújított Citroën C1 kisautó takarékosságban is fejlődött.

2009-re új arccal készül a Peugeot 107. Ennek leglátványosabb eleme az új lökhárító. A Peugeot-márkajeggyé vált hatalmas “száj” még hangsúlyosabbá vált azáltal, hogy alulra került a rendszám. A lökhárító új védőlécét hangsúlyozó széles krómcsík ugyanakkor kifinomultságot kölcsönöz az autónak.

Ezen túlmenően már kutatni kell az újdonságokat, ami nem véletlen, hiszen eddig 322 ezer 107 kelt el. Új dísztárcsák és két új karosszériaszín (narancs és kék) bővíti a kis francia kínálatát.

Az utastérben elsősorban az új kárpitszíneken érhető tetten a változás, míg a klíma-, illetve a szellőzőrendszer kezelő egysége narancsszínű hátsó megvilágítást kapott, és grafikája még modernebb lett. Ezentúl egy igazán prémiumkivitelű változat is rendelhető, amelyben Alcantara kárpitot találunk, mialatt a kormánykerék és a váltógomb bőrborítást kap.

Képek az új 107-esről

Kényelem és praktikum tekintetében is fejlődött a 107, a jobb szigeteléseknek köszönhetően csökkent a zajszint. A kalaptartó új kialakítása pedig könnyebb hozzáférést enged a csomagtérhez, és jobban kihasználható a küszöb és a hátsó üléstámla közötti hely.

A Citroën minije

Három évvel megjelenése után megújul a Citroën C1 is. A francia gyár legkisebb modelljéből 2005 júniusában történt bevezetése óta világszerte több mint 310 000 darab kelt el. Ennek megfelelően nem is volt szükség drasztikus módosításra.

A lökhárítók eddigi masszív fekete ütközőit a karosszéria színére fényezik, mialatt kissé megváltozik a forma is. A drágább modelleken egy az Audi hűtőmaszkjára emlékeztető krómozott keret is feltűnik. Országtól függően két új színárnyalat, a “Mica” szürke és az “Electra” kék egészíti ki a külső színpalettát.

Képek az új C1-ről

A C1 utastere is megváltozott, két új szövetkárpit választható, ezek uralkodó színe a sötétkék, illetve a bordó. Egyes országokban bőr- és Alcantara kárpittal is elérhető a C1, ami nem épp szokványos ebben a méretosztályban. Ennél a kivitelnél bőrbevonatú a kormány és a sebességváltógomb is, mialatt csillogó fekete díszítőelemeket alkalmaznak többfelé.

A középkonzol alatt elhelyezett kezelőszerv feliratozása az összes C1-ben egyszerűbben leolvasható és korszerűbb, de újdonság, hogy a kalaptartó nagyobbra nyitható, megkönnyítve a csomagtérbe való pakolást.

Nem változott a C1 motorkínálata, az 1000-es benzines mellett 1,4-es dízelmotorral is megvásárolható. Ezek lényegében változatlanok, de az ötfokozatú manuális váltóval szerelt 68 LE-s benzinmotor fogyasztásán sikerült javítaniuk. Most 0,1-del kevesebb, 4,5 liter 100 kilométerenként a modell átlagfogyasztása. A CO2-kibocsátása 106 g/km-re csökkent.

Címkék: autó