Nagyot szólhat az utolsó kötelezős kampány

Az előzetes információk alapján éles árversenyre, és új konstrukciók megjelenésére is számíthatnak az autósok az idei és vélhetően utolsó kötelező biztosítási kampányban.

A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások (gfb) megkötésének időszaka évről évre erősebb versenyt hoz a biztosítótársaságok között, melynek köszönhetően a gfb-tarifák folyamatosan csökkentek nemcsak a kisebb biztosítási egyesületeknél, de a piacvezető biztosítótársaságoknál is. A szezonális kedvezmények nyomán a gfb-díjak a kampányidőszakban akár 30 százalékkal is alacsonyabbak lehetnek, mint a kampányon kívül.

A Pénzügyminisztérium törvénymódosítási tervei alapján elképzelhető, hogy az idei lesz az utolsó kötelező biztosítási kampány. A szezon esetleges eltörlése a díjverseny csökkentését hozhatja a jövőben, erősítheti viszont az árversenyt az idei kampány során. Az autósoknak ezért most különösen érdemes lesz figyelmet fordítaniuk a 2009-es gfb-tarifákra.

A Netrisk.hu biztosítási portál várakozásai szerint az idei kampány minden korábbinál élesebb versenyt hozhat. Emellett várhatóan tovább nő az internet piaci részesedése a biztosításközvetítésben.

Tavaly 650 ezer autós (flottaszerződések nélkül) váltott kötelező biztosítást, amiből 260 ezren online szerződtek át, az internetes biztosításközvetítők piaci részesedése tehát csaknem megduplázódott a múlt évben, és elérte a 40 százalékot.

Címkék: autó