Egy jól ismert név leváltása sosem egyszerű döntés, de az Insignia esetében többről van szó, mint egy egyszerű modellváltásról. A Vectra-utód az Opelek egy új generációját képviseli, egy olyan autót, amely hordozza ez eddigi pozitív tulajdonságokat, és azon felül valami mást is. Az Insignia fődizájnere, a következőképpen fogalmazott: ” Életet adtunk a fémnek”
Köztudott ugyanis, hogy a vásárlók többsége nem elégszik meg a kedvező árral, vagy egy megbízható márkanévvel. Szeretünk egy kicsit érzelmi szálon is kötődni az autónkhoz, olykor még családtagnak is számítjuk.
Az új Insignia megkönnyíti a vásárlók dolgát, legalábbis a GM összes képviselője ezt sulykolta a salzburgi bemutató alatt. A német precizitást ötvözték a szobrászművészettel, hallottuk számtalanszor. Lehet benne valami.
Majdnem Omega
Akárhonnan nézzük, az ívek, a lemezek fényévekkel szerethetőbb formát alkotnak, mint az elmúlt években. Nem csak a sarkait reszelték le a téglatestnek, hanem végérvényesen szakítottak az eddigi szögletes dizájnnal. Hátulról meglehetősen hasonlít a CL Mercire, de ez jól áll neki.
Vonzalmunkat a kupészerűen lejtő tetőívvel próbálták tovább fokozni, bár ez kétélű fegyver. Nem lejt annyira, mint a Passat CC, vagy a sort nyitó CLS Merci, de egy átlagos limuzinnál sokkal áramvonalasabb. Az ilyen forma velejárója, hogy jelentősen csökkenti a hátul ülők fejterét, ez most is így van. 190 centivel épp elférni hátul, de ahhoz már kevés a hely, hogy a fejtámlára hátra hajtott fejjel bóbiskoljunk anélkül, hogy érintsük a tetőkárpitot.
Képgaléria (vezess.hu)
Máshol nem szenvedett csorbát a kényelem, hosszában és széltében egyaránt nőtt az autó. A 22 centis hossznövekedéssel szinte már eggyel magasabb kategóriában is játszathatna az Insignia, de az ellenfél továbbra is a VW Passat, a Ford Mondeo vagy a Toyota Avensis maradt. A sorrend most nem véletlen, Magyarországon ugyanis pont ezek az autók álltak a Vectra előtt a sorban, illetve az Avensis holtversenyben a harmadik volt a Vectrával.
Az akciókat leszámítva az Opel Vectra 1.6 Essentia listaára valamivel 5,7 millió forint felett volt, az új Insignia hasonló felszereltséggel ennél olcsóbb lesz. A cél a kategória népszerűbb autóinak legyűrése, amihez az 5 550 000 forintos belépő ár (1,6-os benzines) jó indulásnak tűnik. Kár, hogy az Insigniára még jövő februárig várnunk kell.
5,5 millió lesz az induló ár
Extrákból és motorokból nem lesz hiány már a forgalmazás elején sem, 3 dízel és 4 benzines lesz elérhető. A benzineseknél 115, 140, 220 és 260 lóerős lépcsők lesznek, ebből a harmadik a közvetlen befecskendezésű turbómotor az új. Visszatér az összkerékhajtás is, ezt a két legerősebb turbómotorral lehet majd választani. Dízelekből három darab kétliteres lesz, 110, 130 vagy 160 lóerővel.
Nekünk a legutolsóhoz volt elsőként szerencsénk, majd a két 4X4-es turbóra váltottunk. Mindhárom motorhoz 350 newtonmétert párosítottak a mérnökök, illetve túltöltéssel rövid időre ennél többet is tudnak.
A dízel erős és nyomatékos, hajtott emelkedőnek felfelé is, sőt a 215 km/órás végsebességet is kielégítőnek találjuk. Az összekerékhajtású modellek ennél is fickósabbak, érezhetően biztosabban fogják a talajt, és talán merevebbek is valamivel, bár ezzel egyszer sem volt gondunk. Nemcsak az Insignia, de már a baltával faragott Vectra is tudta ezt nyújtani.
Kicsivel később érkezik majd két igazán ütős motor is. A 160 lóerős 1,6-os turbós benzines ára miatt lehet majd jó vétel, a 190 lóerős, kétliteres biturbó dízelmotor pedig élményben nyújthat majd sokat egy dízelhez képest.
Felismeri a táblákat
Új modellek nem jelenhetnek meg manapság innovatív megoldások nélkül. Az Insignianál ezt többek között az Opel Eye-nak (Opel szem) hívott kütyü képviseli. A középső visszapillantóból kémlelő kamera két dolgot csinál egyszerre.
Éjjel-nappal, esőben és hóban egyaránt böngészi az út menti táblákat, felismeri többek között az előzni tilost és a sebességkorlátozásokat, majd kivetíti azokat a műszerfalra. A másik funkció a sávfigyelő rendszer, amely nem avatkozik ugyan be, de hangjelzéssel figyelmeztet, ha indexelés nélkül elhagyjuk a sávot.
Az Opel is feltalálta a Skoda Superbben már bemutatott adaptív fényszóró rendszert, csak itt AFL+ -nak rövidítik (Adpative Forward Lighting). Kilenc különböző beállítást ismer a rendszer, amely a sebességtől és több más tényezőtől függően úgy állítja a fénykévéket, hogy azzal az adott útszakaszon a lehető legnagyobb biztonságban legyünk.
A belépő szint kivételével minden variánshoz rendelhető lesz a FlexRide rendszer, ami három különböző futómű beállítást tesz lehetővé egyetlen gombnyomással.
Pontos árlistánk egyelőre se a motorvariánsokhoz se az extrákhoz nincs, de reméljük, hogy minél előbb a kezünkben tarthatunk egyet. Addig pedig ideje bevésni a tudatalattinkba, hogy az Insigniát már nem csak a belső értékeiért lehet majd szeretni.