Az Apriliával versenyző vb-címvédő magyar motoros 1:43.729 perc alatt teljesítette leggyorsabb körét a szombati időmérő edzésen a 4,226 km-es pályán.
Talmácsi zsinórban harmadszor rajtolhat az élről (motogp.com)
A misanói aszfaltcsíkon pénteken és szombaton is kiemelkedő – nem mellékesen mindkét időmérő edzést megnyerő – Talmácsi Gábor ezzel pályafutása kilencedik pole pozícióját szerezte meg. A második rajtkockából a brit Bradley Smith, a harmadikból a spanyol Pol Espargaro startol.
A magyar pilóta végig kitűnően teljesített, a riválisainak szinte esélye sem volt arra, hogy megszorítsák. Talmácsi már a kvalifikáció elején ráijesztett a többiekre egy 1:44.442 perces köridővel, majd fokozatosan faragott le ebből és a nyolcadik körben már 1:43.762 perc alatt robogott körbe.
A hajrában pedig még rá is tett egy lapáttal, és végül magabiztosan szerezte meg az első rajtkockát.
nyilatkozat
“Ilyen még talán nem is volt eddigi pályafutásom során, hogy egy versenyen mind a négy edzést megnyerjem, ráadásul sorozatban harmadszor indulhatok az élről” – mondta Talmácsi Gábor. “Még jobb időt szerettem volna elérni, de a leggyorsabb körömben feltartottak. Egy kissé kisodródtam, így azután nem jött össze. Eddig nagyon elégedett vagyok. Ez remek előjel a vasárnapi versenyre.”
Gyorsasági motoros vb
San Marinói Nagydíj, Misano
125 kcm, 2. időmérő edzés, rajtsorrend:
1. Talmácsi Gábor (magyar, Bancaja Aprilia) 1:43.729
2. Bradley Smith (brit, Polaris Aprilia) +0.191
3. Pol Espargaro (spanyol, Belson Derbi) +0.605
4. Scott Redding (brit, Blusens Aprilia) +0.669
5. Simone Corsi (olasz, Jack & Jones Aprilia) +0.721
6. Mike Di Meglio (francia, Ajo Derbi) +0.814
MotoGP, rajtsorrend:
1. Casey Stoner (ausztrál, Ducati) 1:33.378
2. Valentino Rossi (olasz, Yamaha) +0.510
3. Jorge Lorenzo (spanyol, Yamaha) +0.586
250 kcm, rajtsorrend:
1. Hector Barbera (spanyol, Aprilia) 1:38.047
2. Marco Simoncelli (olasz, Gilera) +0.077
3. Aleix Espargaro (spanyol, Aprilia) +0.766
…25. Tóth Imre (Aprilia) +5.794
26. Györfi Alen (Honda) 1:46.446
A szabadkártyával induló Györfi a 107 százalékos szabály alapján csak akkor versenyezhet, ha a szervezők ehhez hozzájárulnak. A magyar motoros ugyanis Barbera idejétől több mint 7 százalékkal maradt el.